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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Propuesta de un plan de comunicación para posicionar y fortalecer la imagen empresarial de la unidad de negocio termoesmeraldas, socializando y difundiendo las actividades de responsabilidad social empresarial que ejecuta en las comunidades ubicadas en la zona de influencia
Autor : Rueda Panchano, Tatiana Estefanía
Tutor : Ayala Gómezjurado, Wilson Ernesto
Palabras clave : COMUNICACIÓN ORGANIZACIONAL;IDENTIDAD CORPORATIVA;RESPONSABILIDAD EMPRESARIAL
Fecha de publicación : 2013
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2013
Citación : Rueda Panchano, T. E. (2013). Propuesta de un plan de comunicación para posicionar y fortalecer la imagen empresarial de la unidad de negocio termoesmeraldas, socializando y difundiendo las actividades de responsabilidad social empresarial que ejecuta en las comunidades ubicadas en la zona de influencia (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : La presente tesis se enfocó en las actividades sociales empresariales de Termoesmeraldas y cómo éstas mejoran la calidad de vida de los habitantes de la zona de influencia, los barrios del sur de Esmeraldas; dichas actividades han permitido cambiar el modelo de vida de algunos moradores; pero a pesar de los beneficios que han traído, no son percibidas positivamente por las comunidades, por lo que se propuso un Plan de Comunicación para posicionar la imagen empresarial de Termoesmeraldas y de sus actividades sociales y ambientales con la finalidad de generar recordación y activa participación de la población de los barrios de la zona de influencia en dichas actividades...
Descripción : This thesis is focused on corporate social activities of Termoesmeraldas and how they improve the quality of life of the inhabitants of the area of influence, the southern neighborhoods of Esmeraldas; those activities have changed the pattern of life for some residents, but despite the benefits they have brought, they are not perceived positively by the community, so it has been proposed a Communication Plan to position Termoesmeraldas corporate image and its social and environmental activities in order to generate remembrance and active participation of the population of the districts of the zone of influence in such activities. Research tools were used: interviews and surveys, which focused on interest groups, key drivers for the proposal to have excellent results. This research have identified the strengths that the company possess, such as: support for Corporative Social Responsibility issues, professional level of the company´s employees, socially responsible corporate philosophy, volunteer programs, and the new project Termoesmeraldas II; weaknesses like ack of methodology for monitoring and evaluation of social and environmental programs, declining corporate image, lack of sufficient strategic alliances, and, mainly, the lack of communication tactics that allow positioning of the company; threats such as very low awareness of the business philosophy by the community, political influence on society in search of hidden targets, causing it to react against the management of the organization, dissatisfaction with social work, business image threatened, environmental awareness of the population and its rights, and public opinion leaders against the company management; opportunities as: budget for social and environmental works, new ISO 26000, support by the Government, Community – Company teamwork As a conclusion, this work determines that Termoesmeraldas runs CSR actions, but they are not systematically socialized nor disseminated, the company does not monitor and evaluate the results of these actions, so it has not achieved a firm perception of being a company fully committed with the welfare of its social environment.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/801
Aparece en las colecciones: Licenciatura en Comunicación Corporativa

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