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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de negocio para la producción y comercialización de mantequilla en barra en la ciudad de Quito, con envases importados desde China
Autor : Robalino Mendieta, Alexandra Elizabeth
Tutor : Terán Terán, Marcelo Fernando
Palabras clave : PLANEACIÓN EMPRESARIAL;PRODUCCIÓN ALIMENTARIA;MANTEQUILLA;QUITO-ECUADOR
Fecha de publicación : 2017
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2017
Citación : Robalino Mendieta, A. E. (2017). Plan de negocio para la producción y comercialización de mantequilla en barra en la ciudad de Quito, con envases importados desde China (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : En la actualidad la humanidad se ha vuelto más exigente con los productos que adquieren, buscando calidad y practicidad en los mismos, hoy en día en el país existe una gran variedad de mantequillas, pero todas están envasadas tradicionalmente en tarrinas, siendo de esta forma tedioso para el consumidor final a la hora de untarla en el pan...
Descripción : Currently, people has become more demanding with the products they acquire, looking for quality and practicality in them, nowadays in the country there is a great variety of butters, but all are traditionally packaged in pots, being in this way tedious for the final consumer when spreading it on bread. hinking about the consumers developed a business plan, which is focused on the production and marketing of stick butter, it is practical, easy to spread and hygienic, this product will reach the final consumer through the channels of distribution of Supermaxi and Megamaxi all over the country, and later in Santa Maria supermarkets in Quito. According to the market research conducted in the city of Quito, a total of 41,438 people were identified as the target market. These consumers belong to the social strata B and C +, upper middle class and middle class of the metropolitan district of Quito. Initially, the cost of Stick Butter will be 0.99 to the final consumer, as a differentiation strategy you have the practical and unique packaging in the market used to package this type of product. The initial investment of machinery and equipment is 26,000, this value will be covered 60 percent with own capital and 40 percent bank financing. Resulting in a viable project.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/7857
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