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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorTerán Terán, Marcelo Fernando-
dc.creatorRobalino Mendieta, Alexandra Elizabeth-
dc.date.accessioned2017-12-07T13:34:41Z-
dc.date.available2017-12-07T13:34:41Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationRobalino Mendieta, A. E. (2017). Plan de negocio para la producción y comercialización de mantequilla en barra en la ciudad de Quito, con envases importados desde China (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TINI-2017-73-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/7857-
dc.descriptionCurrently, people has become more demanding with the products they acquire, looking for quality and practicality in them, nowadays in the country there is a great variety of butters, but all are traditionally packaged in pots, being in this way tedious for the final consumer when spreading it on bread. hinking about the consumers developed a business plan, which is focused on the production and marketing of stick butter, it is practical, easy to spread and hygienic, this product will reach the final consumer through the channels of distribution of Supermaxi and Megamaxi all over the country, and later in Santa Maria supermarkets in Quito. According to the market research conducted in the city of Quito, a total of 41,438 people were identified as the target market. These consumers belong to the social strata B and C +, upper middle class and middle class of the metropolitan district of Quito. Initially, the cost of Stick Butter will be 0.99 to the final consumer, as a differentiation strategy you have the practical and unique packaging in the market used to package this type of product. The initial investment of machinery and equipment is 26,000, this value will be covered 60 percent with own capital and 40 percent bank financing. Resulting in a viable project.en
dc.description.abstractEn la actualidad la humanidad se ha vuelto más exigente con los productos que adquieren, buscando calidad y practicidad en los mismos, hoy en día en el país existe una gran variedad de mantequillas, pero todas están envasadas tradicionalmente en tarrinas, siendo de esta forma tedioso para el consumidor final a la hora de untarla en el pan...es_ES
dc.format.extent75 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2017es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rightsAtribución-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/ec/*
dc.subjectPLANEACIÓN EMPRESARIALes_ES
dc.subjectPRODUCCIÓN ALIMENTARIAes_ES
dc.subjectMANTEQUILLAes_ES
dc.subjectQUITO-ECUADORes_ES
dc.titlePlan de negocio para la producción y comercialización de mantequilla en barra en la ciudad de Quito, con envases importados desde Chinaes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Negocios Internacionales

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