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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de negocios para la creación de una empresa de estaciones de servicio eléctricas en la ciudad de Quito, mediante la importación de electrolineras y buenas prácticas desde la UE
Autor : Jaramillo Amán, Esteban André
Tutor : Méndez Enríquez, Fausto Gustavo
Palabras clave : FORMACIÓN DE EMPRESAS;ESTACIONES DE CARGA;VEHÍCULOS ELÉCTRICOS;IMPORTACIONES;UNIÓN EUROPEA
Fecha de publicación : 2019
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2019
Citación : Jaramillo Amán, E. A. (2019). Plan de negocios para la creación de una empresa de estaciones de servicio eléctricas en la ciudad de Quito, mediante la importación de electrolineras y buenas prácticas desde la UE (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : El plan de negocios para la creación de una empresa de estaciones de servicio eléctricas en la ciudad de quito, mediante la importación de electrolineras y buenas prácticas desde la Unión Europea, busca aportar al cambio de la movilidad en la ciudad de Quito...
Descripción : Business plan for the creation of an electric service stations company in the city of Quito, through importation of electric stations and good practices established by the European Union, it seeks to contribute to a change in mobility in the city of Quito. In this manner, it contributes to the development of sustainable mobility in the city of Quito. The project promotes the consumption of green or environmentally friendly energies through the creation of a network of electric service stations that serve all electric vehicles in the city. These stations will be the beginning of an ecological and responsible concept with the environment. For which, we aim to evaluate the viability of the creation of a network of electric service stations; Also, criticize and contribute to the creation of new policies and changes in the operative processes, both in its agents as in the process itself. The project investigates and analyzes the current market, in order to create a value proposal that is sustainable over time, which duration will be the same as the practice. This value proposal is accompanied by a marketing plan which will support it. Within the project, the marketing plan covers the topics related to the theoretical factors studied, which are: Marketing Mix (price, place, product, promotion), General marketing, and blue oceans. In order for the project to be sustainable, a proposal of philosophy and organizational culture will be created focusing the resources on the service stations operation and the process of importing electroliners. To finalize, the sustainability analysis of the project will be carried out through a financial study and its respective indicators. This will lead to the implementation of the project.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/10626
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Negocios Internacionales

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