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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorMéndez Enríquez, Fausto Gustavo-
dc.creatorJaramillo Amán, Esteban André-
dc.date.accessioned2019-04-01T15:05:46Z-
dc.date.available2019-04-01T15:05:46Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationJaramillo Amán, E. A. (2019). Plan de negocios para la creación de una empresa de estaciones de servicio eléctricas en la ciudad de Quito, mediante la importación de electrolineras y buenas prácticas desde la UE (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TINI-2019-08-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/10626-
dc.descriptionBusiness plan for the creation of an electric service stations company in the city of Quito, through importation of electric stations and good practices established by the European Union, it seeks to contribute to a change in mobility in the city of Quito. In this manner, it contributes to the development of sustainable mobility in the city of Quito. The project promotes the consumption of green or environmentally friendly energies through the creation of a network of electric service stations that serve all electric vehicles in the city. These stations will be the beginning of an ecological and responsible concept with the environment. For which, we aim to evaluate the viability of the creation of a network of electric service stations; Also, criticize and contribute to the creation of new policies and changes in the operative processes, both in its agents as in the process itself. The project investigates and analyzes the current market, in order to create a value proposal that is sustainable over time, which duration will be the same as the practice. This value proposal is accompanied by a marketing plan which will support it. Within the project, the marketing plan covers the topics related to the theoretical factors studied, which are: Marketing Mix (price, place, product, promotion), General marketing, and blue oceans. In order for the project to be sustainable, a proposal of philosophy and organizational culture will be created focusing the resources on the service stations operation and the process of importing electroliners. To finalize, the sustainability analysis of the project will be carried out through a financial study and its respective indicators. This will lead to the implementation of the project.en
dc.description.abstractEl plan de negocios para la creación de una empresa de estaciones de servicio eléctricas en la ciudad de quito, mediante la importación de electrolineras y buenas prácticas desde la Unión Europea, busca aportar al cambio de la movilidad en la ciudad de Quito...es_ES
dc.format.extent74 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectFORMACIÓN DE EMPRESASes_ES
dc.subjectESTACIONES DE CARGAes_ES
dc.subjectVEHÍCULOS ELÉCTRICOSes_ES
dc.subjectIMPORTACIONESes_ES
dc.subjectUNIÓN EUROPEAes_ES
dc.titlePlan de negocios para la creación de una empresa de estaciones de servicio eléctricas en la ciudad de Quito, mediante la importación de electrolineras y buenas prácticas desde la UEes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Negocios Internacionales

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