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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de marketing directo aplicado a la Universidad de las Américas
Autor : Rovayo Andrade, María José
Torres Baldeón, María José
Tutor : La Motta Campos, Enrique Edmundo
Palabras clave : CAMPAÑAS PUBLICITARIAS;COMUNICACIÓN CORPORATIVA;MERCADOTECNIA
Fecha de publicación : 1999
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 1999
Citación : Rovayo Andrade, M. J. Torres Baldeón, M. J. (1999). Plan de marketing aplicado la Universidad de las Américas (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : Frente a un mundo globalizado y competitivo, una economía inestable, la constante debilidad del estado/nación, la revolución del conocimiento y el incremento vertiginoso de la información, especialmente de los países subdesarrollados van orientando sus estrategias hacia el perfeccionamiento de la educación superior...
Descripción : Faced with a globalized and competitive world, an unstable economy, the constant weakness of the nation-state, the revolution of knowledge and the vertiginous increase of information, especially of the underdeveloped countries are orienting their strategies towards the improvement of higher education. The challenges of the present and the future, determine to cross these solid roads that lead to peaceful and edifying changes; what will be possible only with the participation of the most qualified human resource and the new scientific and technological trends. The University as a National Institution, is questioned independently of the academic, scientific, investigative and financial level that it has. However, through effective communication, it is possible to sell a good image to where the Higher Education centers should aim, achieving greater effectiveness with the application of Direct Marketing as an effective sales tool, without the use of intermediaries.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/9504
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