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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorLa Motta Campos, Enrique Edmundo-
dc.creatorRovayo Andrade, María José-
dc.creatorTorres Baldeón, María José-
dc.date.accessioned2018-07-31T01:56:58Z-
dc.date.available2018-07-31T01:56:58Z-
dc.date.issued1999-
dc.identifier.citationRovayo Andrade, M. J. Torres Baldeón, M. J. (1999). Plan de marketing aplicado la Universidad de las Américas (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TPU-1999-08-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/9504-
dc.descriptionFaced with a globalized and competitive world, an unstable economy, the constant weakness of the nation-state, the revolution of knowledge and the vertiginous increase of information, especially of the underdeveloped countries are orienting their strategies towards the improvement of higher education. The challenges of the present and the future, determine to cross these solid roads that lead to peaceful and edifying changes; what will be possible only with the participation of the most qualified human resource and the new scientific and technological trends. The University as a National Institution, is questioned independently of the academic, scientific, investigative and financial level that it has. However, through effective communication, it is possible to sell a good image to where the Higher Education centers should aim, achieving greater effectiveness with the application of Direct Marketing as an effective sales tool, without the use of intermediaries.en
dc.description.abstractFrente a un mundo globalizado y competitivo, una economía inestable, la constante debilidad del estado/nación, la revolución del conocimiento y el incremento vertiginoso de la información, especialmente de los países subdesarrollados van orientando sus estrategias hacia el perfeccionamiento de la educación superior...es_ES
dc.format.extent151 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 1999es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectCAMPAÑAS PUBLICITARIASes_ES
dc.subjectCOMUNICACIÓN CORPORATIVAes_ES
dc.subjectMERCADOTECNIAes_ES
dc.titlePlan de marketing directo aplicado a la Universidad de las Américases_ES
dc.typebachelorThesises_ES
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