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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Diseño de un sistema de servicio - producto que integre la etiqueta, envase y empaque de la nueva imagen premium de la marca café Don Julián en la experiencia de consumo del producto
Autor : Proaño Obando, Vanessa Stefania
Tutor : Endara Chimborazo, Juan Carlos
Palabras clave : DISEÑO DEL PRODUCTO;PROMOCIÓN DEL PRODUCTO;IMAGEN CORPORATIVA;EMPRESAS COMERCIALES;CAFÉ
Fecha de publicación : 2017
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2017
Citación : Proaño Obando, V. S. (2017). Diseño de un sistema de servicio - producto que integre la etiqueta, envase y empaque de la nueva imagen premium de la marca café Don Julián en la experiencia de consumo del producto (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : El presente trabajo de titulación se realizó con el objetivo de diseñar un sistema de servicio/producto que integre la etiqueta, envase y empaque de la nueva imagen premium de la marca café Don Julián en la experiencia de consumo del producto...
Descripción : This academic work was carried out with the objective of designing a service-product system that integrates the label, packaging and packaging of the new premium image of the brand Don Julián coffee in the experience of consumption of the product. The study included the collection of bibliographical and documentary information for the theoretical basis of the proposed design, in topics such as design methodologies, structuralism, design styles, packaging, labeling, among others. A mixed, qualitative and quantitative research was conducted, through surveys of 156 coffee consumers, and interviews with the owner of Café Don Julián and a designer. As results it was found that, 82.4 percent of respondents are thinkers and 77.1 percent innovative according to the VALS category of lifestyles. Additionally, certain aspects related to the use of the product that guided the design proposal were evidenced. There was also a briefing of Café Don Julián. Among the parameters of design are: protection and conservation of the product, aesthetically attractive, in glass and sachet, among others. The design proposal included the elaboration of the logo for Don Julián Premium Coffee, the chromatic, typography, packaging, labels and structural templates The proposal took as styles referring to Art Nouveau and Barrocco mainly.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/8646
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