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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorReynoso Luna, Rodolfo-
dc.creatorCevallos Guamán, Daniela Andreina-
dc.date.accessioned2017-09-23T16:48:20Z-
dc.date.available2017-09-23T16:48:20Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationCevallos Guamán, D. A. (2017). Creación de una línea de productos alimenticios artesanales a base de moringa y especies tradicionales del Ecuador (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TLG-2017-52-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/7481-
dc.descriptionIn 2013 in Loja province, several acres of Moringa Oleifera plantations were developed with the purpose of enriching the livestock feed present on the land. After great amounts of research and optimum results of animal growth, the Cevallos family decided to venture into the production of Moringa for human consumption. Earth care, advanced irrigation techniques and organic crops of this plant were developed to sale dry leaves and micropowdered Moringa branded as; Moringa Life. Research done to the plant revealed astonishing nutritional and medicinal properties. However, the company´s plans never included transforming these products into value added food products. Currently, the government and the public policy of commerce encourage the transformation of raw materials and semi finished products into products with added value and export potential. This is called a change in the productive matrix and organizations such as ProEcuador were formed to promote such products. From this history, the idea of developing food products based on Moringa and traditional species of Ecuador was born. The products proposed are; Energy Snackbar based on Andean cereals, dehydrated fruits and Moringa; Refreshing drink with medicinal properties based on aromatic herbs from Loja and Moringa; energizing shot with sunberry, guayusa leaf and Moringa; And a chocolate bar with nutritional and antioxidant properties made from organic bitter chocolate, crunchy quinoa, coconut oil and Moringa. A tasting was developed with six professionals with extensive experience in the food and beverages field resulting in a great acceptance of them, with excellent and very good qualifications to the products proposed. In the same way a product validation was carried out through a focus group with the participation of students from the last semester of Universidad de las Américas, resulting in a positive way, similar to the validation of experts. Therefore, the development of a manual of procedures for developing the proposed products with the aim of selling them on the national market has had a positive response from the study group. The following project describes the scientific support, objectives, standards, production procedures and guidelines for its commercialization and the results of the market research carried out of the products validation.en
dc.description.abstractEn el año 2013 en la provincia de Loja, hectáreas de plantaciones de Moringa Oleifera fueron cultivadas con la finalidad de enriquecer la alimentación del ganado en la hacienda de la familia Cevallos Guamán. El resultado no fue sino un óptimo crecimiento vacuno, hallazgo que motivó a la familia mencionada a realizar distintas investigaciones de las propiedades de la Moringa Oleifera. Este estudio reveló altos contenidos nutricionales y aportes medicinales asombrosos. Ante este resultado, deciden incursionar en la producción de Moringa para consumo humano. El cuidado de la tierra, técnicas de riego y cultivos orgánicos de esta planta se desarrollan para comercializar dos presentaciones de manera originaria; hojas secas y micro pulverizado; creando así la marca; Moringa Life. En este escenario, el presente proyecto de titulación plantea la creación de una línea de productos alimenticios artesanales a base de Moringa y especies tradicionales del Ecuador. Actualmente, las políticas de comercio fomentan la transformación de materias primas y semielaborados en productos con potencialidad de exportación, lo que se denomina como cambio de la matriz productiva y han formado organizaciones como ProEcuador para promocionarlos. Los productos propuestos son; snack energético a base de cereales andinos, frutas deshidratadas y Moringa; bebida refrescante a base de hierbas aromáticas lojanas y Moringa; shot energizante de uvilla, guayusa y Moringa; y una barra nutritiva y antioxidante a partir de chocolate amargo orgánico, quinua crocante, aceite de coco y Moringa. Se realizó una degustación ante seis profesionales de amplia experiencia en el ámbito gastronómico, obteniendo una gran aceptación. Igualmente fueron validados mediante la técnica investigativa de focus group con estudiantes de último semestre de la Universidad de las Américas, quienes determinaron que el manual de procedimientos para elaborar los productos propuestos sería un aporte vital para la Empresa Moringa Life. En definitiva, el proyecto detalla el sustento científico, objetivos, procedimientos de producción, lineamientos para comercialización y resultados de la investigación realizada.es_ES
dc.format.extent144 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2017es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rightsAtribución-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/ec/*
dc.subjectPRODUCCIÓN ALIMENTARIAes_ES
dc.subjectCOCINA ECUATORIANAes_ES
dc.subjectCOCINA TRADICIONALes_ES
dc.titleCreación de una línea de productos alimenticios artesanales a base de moringa y especies tradicionales del Ecuadores_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Licenciatura en Gastronomía

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