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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorErazo Orrego, Tamara Denise-
dc.creatorAndrade Silva, Santiago Eduardo-
dc.creatorPlaza Vásquez, Marks Alberto-
dc.date.accessioned2015-10-30T15:25:10Z-
dc.date.available2015-10-30T15:25:10Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationAndrade Silva, S. E.; Plaza Vásquez, M. A. (2015). Plan de negocio para la elaboración y comercialización de un suplemento alimenticio en estado líquido envasado para personas activas que no poseen tiempo de ingerir una de las cinco comidas al día en la ciudad de Quito (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TIM-2015-07-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/4204-
dc.descriptionThe project to produce and market a dietary supplement that replaces one of the five meals recommended by the World Health Organization day arises because of the trend towards better nutrition and health care. The survey shows that 80.3% of the sample in the city of Quito would replace one meal with a nutritional supplement and 69.2% of the sample finds very attractive the idea of a drinkable food supplement based on soy. Cost leadership strategies will be used to enter the HK market, unlike the competition, which imports its products. Because of the new tariff policy and change in tariff headings the price of the competition has risen by more than 100%. The product will be marketed through supermarkets as La Favorita and Provefarma (Fybeca). Besides this, the product will be marketed online through the website of HK. Staff will be trained to optimize company resources. The initial investment is estimated at 144,871 USD, 60% leveraged in bank loans and 40% will be equity from the stockholders….en
dc.description.abstractEl proyecto de producir y comercializar un suplemento alimenticio que reemplace una de las cinco comidas al día recomendadas por la Organización Mundial de la Salud, surge debido la tendencia hacia una mejor nutrición y el cuidado de la salud...es_ES
dc.format.extent169 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2015es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectSUPLEMENTO ALIMENTICIOes_ES
dc.subjectESTADO LÍQUIDOes_ES
dc.subjectPERSONA ACTIVAes_ES
dc.subjectHÁBITO ALIMENTICIOes_ES
dc.titlePlan de negocio para la elaboración y comercialización de un suplemento alimenticio en estado líquido envasado para personas activas que no poseen tiempo de ingerir una de las cinco comidas al día en la ciudad de Quitoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Marketing

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