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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de mejoramiento de la empresa Convertidora de Papeles Ecuador Javier y Paulina Cía. LTDA
Autor : Sánchez Hidalgo, Verónica Sofía
Tutor : Piñeiros Mendoza, José Luis
Palabras clave : GESTIÓN ESTRATÉGICA;EMPRESAS COMERCIALES;INDUSTRIA MANUFACTURERA;QUITO-ECUADOR
Fecha de publicación : 2014
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2014.
Citación : Sánchez Hidalgo, V. S. (2014). Plan de mejoramiento de la empresa convertidora de papeles Ecuador Javier and Paulina Cía. Ltda. (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : El presente trabajo de titulación consiste en el desarrollo de un Plan de Mejoramiento de la Empresa Convertidora de Papeles Ecuador Javier and Paulina Cía. Ltda., empresa ecuatoriana que se dedica a la conversión y comercialización de papeles higiénico en diferentes presentaciones, bajo la marca Orquídea. La empresa está ubicada al sur de la ciudad de Quito, inició sus operaciones en agosto de 2009 con un total de 6 personas entre empleados y trabajadores. Actualmente son 8 las personas que hacen posible el funcionamiento de la misma dentro de la industria de fabricación de papel y productos de papel; Convertidora de Papeles Ecuador Javier and Paulina Cía. Ltda..., tiene cinco años en el mercado, ofrece sus productos en diez provincias a nivel nacional. Por lo general existen dos o tres distribuidores de productos de higiene y aseo personal que comercializa la marca Orquídea en las principales ciudades...
Descripción : The services in this country require modernization as the process of purchasing bus tickets for travel within provinces can be an initial step for the technology to modernize the service. There is a business opportunity with the focus of covering routes from Quito-Guayaquil, Guayaquil-Quito, with a vision of expanding the business with more routes in Ecuador. The clients are the users of the bus system who have experienced the change in micro-terminals from the north to south of Quito in Quitumbe. The clients are required to go to the microterminal twice, once to purchase the ticket and the second to board the busses. There are also occasions when the clients travel to the bus terminal, make lines, just to find there are no tickets times of the year like the holidays. The idea consists of establishing a business that allows the purchase of interprovincial bus tickets through a mobile application platform, IOS or Android, in which the user downloads the free application and will be capable of purchasing a bus ticket through a agile, user friendly interface, fast, and with a guarantee of a safe payment process. The client will pay a fee for the use of the platform. The project undertaken has been an investigation through different parts of a business plan. With internal and external analysis, a survey, market investigation, orientation and philosophy of a organizational structure, financial costs and finally the establishment of the idea the business is feasible.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/2216
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