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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de negocios para la creación de una empresa secadora y comercializadora de maíz amarillo duro ubicada en el cantón Buena Fe en la provincia de los Ríos
Autor : Andrade Naranjo, Himelda Elizabeth
Tutor : Torres Núñez, Juan Carlos
Palabras clave : PRODUCCIÓN INDUSTRIAL;MAÍZ;LOS RÍOS-ECUADOR
Fecha de publicación : 2018
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2018
Citación : Andrade Naranjo, H. E. (2018). Plan de negocios para la creación de una empresa secadora y comercializadora de maíz amarillo duro ubicada en el cantón buena fe en la provincia de los Ríos (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : El siguiente proyecto busca mostrar la factibilidad para la implementación de una empresa secadora y comercializadora de maíz amarillo duro en la provincia de los Ríos en el Cantón Buena Fe, para ello se procedió a realizar un análisis del entorno, donde se obtuvo información fundamental para conocer el grado de competencia que existe en la industria de venta al por mayor de cereales granos y semillas, donde existe una rivalidad moderada ya que son pocas las empresas que tienen el equipamiento y la fuerza competitiva…
Descripción : The following project seeks to show the feasibility for the implementation of a drying and commercializing company of hard yellow corn in the province of Los Ríos in the Buena Fe Canton, for which an environmental analysis was carried out, where fundamental information was obtained to know the degree of competition that exists in the wholesale industry of cereals (grains) and seeds, where there is a moderate rivalry since few companies have the equipment and the competitive force. On the other hand, market research found relevant information regarding the behavior of customers, knowing their tastes and preferences. Therefore, large companies that produce balanced for farm animals were determined as a target market and are located in the province of Los Ríos, where the company (Agromaíz Pro) chooses to market its product specifically to two companies, these being Pronaca and Ecuaquímica. In the development of marketing the name of the company was established, which is "Agromaíz Pro" which refers to agriculture, crop and protein, and strategies were established for the 4 "P" marketing mix. On the other hand, the mission and vision of the Agromaíz Pro Company was defined, the operations plan was also established, indicating the entire production process from obtaining the raw material to the distribution of the product and designing the organizational structure. Finally, the financial evaluation was carried out where the projection of income, costs and expenses is observed. In addition, there is investment, cash flows and discount rates which show positive data so the project is possible.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/10151
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