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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de mejoramiento de calidad para el área de servicio en el restaurante de la hacienda Cusin, ubicado en el cantón Otavalo, provincia de Imbabura, Ecuador
Autor : Dueñas Cazar, Eliana Lorena
Tutor : Pico Flores, Bolívar Eduardo
Palabras clave : ANÁLISIS DE MERCADOS;CONTROL DE CALIDAD;PLANIFICACIÓN ESTRATÉGICA;SERVICIO AL CLIENTE;ESTABLECIMIENTOS DE COMIDA;RESTAURANTE;OTAVALO-ECUADOR
Fecha de publicación : 2016
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2016
Citación : Dueñas Cazar, E. L. (2016). Plan de mejoramiento de calidad para el área de servicio en el restaurante de la hacienda Cusin, ubicado en el cantón Otavalo, provincia de Imbabura, Ecuador (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : El presente trabajo de titulación tiene como objetivo desarrollar un plan de mejoramiento de calidad que contenga estándares y procedimientos para el área de servicio del restaurante de la Hacienda Cusin...
Descripción : This degree work aims to develop an improvement plan containing quality standards and procedures of the Hacienda Cusin restaurant service area, located in the province of Imbabura, a few minutes from the city of Otavalo. In the first chapter, the theoretical framework is developed in which there are concepts related to hospitality, service, quality and history; and likewise explains the importance of quality in the tourism and hospitality industry. In the second chapter, the research conducted analyzes the current situation of the establishment. Explains issues such as, mission, vision, business objectives and organizational structure. The third chapter, studies the service area, using the SWOT analysis to describe the service processes Current Blueprint, in order to discover existing errors. In chapter four, improvement processes will be suggested, containing objectives, goals and quality policy, in addition to an optimized processes map Blueprint Optimized, determining strategies aimed to improve them.In chapter five, the budget will be structured based on the proposals shown in the previous chapter, the quality manual index, and suggested training and preparation schedule for implementation will be analyzed. Finally, there are conclusions and recommendations obtained during the project development.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/5776
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Administración de Empresas Turísticas y Hoteleras

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