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Tipo de material : masterThesis
Título : Estudio de factibilidad para una solución de inteligencia de negocios sobre estrategias de “comnunity management” aplicada a una de las diez más grandes del Ecuador según su facturación del último año
Autor : Enríquez Segovia, Juan José
Tutor : Vinueza Trujillo, Jaime Augusto
Palabras clave : ANÁLISIS DE MERCADO;MEDIOS DE COMUNICACIÓN;COMUNICACIÓN ORGANIZACIONAL;INVESTIGACIÓN DE MERCADO
Fecha de publicación : 2015
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2015
Citación : Enríquez Segovia, J. J. (2015). Estudio de la factibilidad para una solución de inteligencia de negocios sobre estrategias de "community management" aplicado a una de las diez empresas más grandes del Ecuador según su facturación del último año(Tesis de maestría). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : El desarrollo de Internet ha traído durante varios años la creación de diversas herramientas que facilitan entender y conocer el crecimiento de los diferentes entornos tales como redes sociales, páginas web, blogs, wikis, etc...
Descripción : The development of Internet has brought over several years creating various tools that facilitate understanding and knowing the growth of different environments such as social networks, websites, blogs, wikis, etc. And taking the boom currently have with the use of social networks themselves have become a tool that has allowed companies worldwide to analyze and predict consumer demand, the use of tools to analyze is necessary such data obtained from social networks and turn them into valuable information for any company in any industry the development of these projects will allow companies ahead of the market and develop new products and services that requires the consumer, taking into account the behaviors you have in social networks and the network and also getting products and services to specific population as such tools allow sorting by different criteria either (demographic, age, gender, etc.) n order to focus marketing campaigns. Additionally companies with this information generated allow them to perform brand protection, taking into account that can classify good and bad reviews, allowing act quickly and effectively and that a massive viralización of these reviews are performed. Taking into account world, such as Gartner trends and others that are on the market can opt for business intelligence tools that have, in operation, the connection to social networks, to have dashboards taking her information that exists in Social networks.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/4861
Aparece en las colecciones: Maestría en Gerencia de Sistemas y Tecnologías de la Información

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