Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/4551
Tipo de material : bachelorThesis
Título : Diseño de un plan de mejoramiento de la calidad para el área de servicios múltiples del Círculo Militar de las Fuerzas Armadas, Quito-Ecuador
Autor : Gallegos Carrión, María Estefanía
Tutor : Román Mosquera, Verónica Beatriz
Palabras clave : PLANEACIÓN EMPRESARIAL;CALIDAD EN EL SERVICIO;QUITO-ECUADOR
Fecha de publicación : 2015
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2015.
Citación : Gallegos Carrión, M. E. (2015). Diseño de un plan de mejoramiento de la calidad para el área de servicios múltiples del Círculo Militar de las Fuerzas Armadas, Quito-Ecuador (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : El presente proyecto de investigación está enfocado en el diseño de un plan estratégico de mejoramiento de la calidad en el servicio del Área de Servicios Múltiples snack bar, piscina, gimnasio y peluquería del Círculo Militar de las Fuerzas Armadas, ubicado en la Avenida Orellana y Diego de Almagro en la ciudad de Quito…
Descripción : This research project is focused on the design of a strategic plan to improve the quality of service of the Área de Servicios Múltiples (snack-bar, pool, gym and hairdressing) in the Círculo Militar, a military club of the Armed Forces, located at Orellana Avenue and Diego de Almagro in the city of Quito. In the first chapter the theoretical framework of the research is developed, where concepts of quality, its evolution and the importance of it in the tourism sector are pointed out, which are essential arguments to support the project. In the second chapter, a situational analysis of the Círculo Militar is performed by the method of the SWOT matrix (strengths, weaknesses, opportunities and threats) and market research based on customer satisfaction surveys as well as interviews performed to the club administration and a specialist on the issue of quality. In the third chapter the current blue-print within the Área de Servicios Múltiples is analyzed, which helps to identify process failures and design an optimized blue-print to improve the service offered on the place. In the fourth chapter, based on the analysis of optimized blue-print, suitable proposals for improving the quality for the area are exposed. In the fifth chapter, the procedures and standards necessary for the improvement of each of the areas of Área de Servicios Múltiples (snack-bar, pool, gym and hairdressing) are developed. Finally, chapter six details the investment budget required to develop all the improvements proposed in previous chapters.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/4551
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Administración de Empresas Turísticas y Hoteleras

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
UDLA-EC-TIAEHT-2015-24.pdf3,83 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.