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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorSalado Godos, María de Lourdes-
dc.creatorAyala Morante, Andrea Valeria-
dc.date.accessioned2016-11-15T14:17:35Z-
dc.date.available2016-11-15T14:17:35Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationAyala Morante, Andrea Valeria (2016). Plan de negocio para la creación de un bróker dedicado a la exportación de barras de chocolate elaboradas por pymes ecuatorianas hacia Estados Unidos. Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas. UDLA. Quito. 29 p.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TINI-2016-121-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/5983-
dc.descriptionIn Ecuador there is not a broker specialized in chocolates business, although the demand of exporting the best chocolate in the whole world, which is the Ecuadorian; overtaking the traditional countries such as Switzerland, Madagascar, Germany (Embassy of Ecuador, n.d). The SMEs need assistance to get to know a new market that will bring positive rewards in the countrys economy. The SMEs have a premium product which is required in the US market, which record in 2013 imports increased 9.3% (Pro Ecuador, 2013). According to the external analysis conducted we found that customers seek advice, drivability and overseas market. Companies currently offer similar services do not give enough advice and positioner not care about small traders in the international market, resulting in large financial losses for customers and also losing ground abroad. This is how the concept of Export Guide and the business opportunity of a broker dedicated export of chocolate bars made by Ecuadorian SMEs begins. Offering a comprehensive service that is responsible for meeting the needs of an international market focusing them to customers. The target market will be SMEs that are in the city of Quito chocolate producersen
dc.description.abstractEn el Ecuador no existe un bróker especializado en pymes chocolateras, pese a que cada día aumenta la demanda de exportación del mejor chocolate del mundo el cual es el Ecuatoriano; sobrepasando los países tradicionales como son Suiza, Madagascar, Alemania...es_ES
dc.format.extent29 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2016es_ES
dc.subjectPLANEACIÓN EMPRESARIALes_ES
dc.subjectCONSULTORÍA DE EMPRESASes_ES
dc.subjectCOMERCIO EXTERIORes_ES
dc.subjectEXPORTACIONESes_ES
dc.subjectCHOCOLATEes_ES
dc.subjectECUADOR-ESTADOS UNIDOSes_ES
dc.titlePlan de negocio para la creación de un bróker dedicado a la exportación de barras de chocolate elaboradas por pymes ecuatorianas hacia Estados Unidoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Negocios Internacionales

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