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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorRomán Cañizares, Milton Neptalí-
dc.creatorAlvear Sandoval, Pablo Andrés-
dc.creatorTobar Pérez, Natalia Verónica-
dc.date.accessioned2016-11-09T12:48:25Z-
dc.date.available2016-11-09T12:48:25Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationAlvear Sandoval, Pablo Andrés; Tobar Pérez, Natalia Verónica (2016). Análisis de una red Mesh aplicada a sistemas aéreos no tripulados. Facultad de Ingenierías y Ciencias Agropecuarias. UDLA. Quito. 96 p.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TIRT-2016-14-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/5898-
dc.descriptionThis document analyzes a mesh network and its capability to interconnect Unmanned Aircraft Systems. The necessary features to build the network are identified through research projects and previous implementations in order to determine parameters as routing and how it contributes to the network performance. The operation of proactive, reactive and hybrid ad-hoc routing protocols and how they discover and maintain routes to its neighboring nodes are widely detailed. It was found two ways to establish a mesh network, the first under the 802.11s standard that defines the network components, routing and security. The second one through MANET protocols that focuses on ad-hoc routing allowing mobility to network nodes. According to the behavior of routing protocols in simulation projects and theory analyzed, proactive protocols show less delay but greater control load while the reactive protocols, lower load but more delay to find a route. Thus it was determined that proactive protocols are more efficient in real-time applications such as voice or video. Analyzed networks used microcomputers capable of installing lightweight software based on Linux to implement routing protocol.en
dc.description.abstractEn el presente documento se analizan las redes mesh y su capacidad de interconectar Sistemas Aéreos no Tripulados. Se identifican las características necesarias para la formación de la red mediante la investigación de proyectos e implementaciones previas para determinar parámetros analizables como el encaminamiento y cómo éste contribuye al funcionamiento de la red. Se detalla el funcionamiento y clasificación de los protocolos de enrutamiento ad-hoc proactivos, reactivos e híbridos y cómo estos descubren y mantienen rutas hacia sus nodos vecinos. Se identifican dos maneras de establecer una red mesh, la primera bajo el estándar el 802.11s que define componentes de la red, enrutamiento y seguridad. La segunda a través de redes MANET que se enfoca en protocolos de enrutamiento ad-hoc que permitan brindar movilidad a los nodos de la red.es_ES
dc.format.extent96 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2016es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectRED INFORMÁTICAes_ES
dc.subjectRED INALÁMBRICAes_ES
dc.subjectRES MESHes_ES
dc.titleAnálisis de una red Mesh aplicada a sistemas aéreos no tripuladoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Redes y Telecomunicaciones

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