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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorDurán Almeida, Patricio Rafael-
dc.creatorBurgos Puertas, Sebastián-
dc.date.accessioned2015-06-30T22:00:21Z-
dc.date.available2015-06-30T22:00:21Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationBurgos Puertas, S. (2011). Comercialización de crema con extracto de caracol (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TIC-2011-23-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/2189-
dc.descriptionThe overall objective of this research is to determine the market for cream made with snail extract to establish its potential, realizing the level of acceptance that the cream has, the ability to generate permanent clients; this research is also interested in knowing cream brands that exist and to define the niches and the size of this market that keeps growing. For a suitable approach to the diagnosis of the market of the cream elaborated with extract of snail, environment analysis will be perform, both macro and micro studies that surround the production of this extract, making references to factors such as, economic, social, technological, market, etc. In this context we begin by analyzing the characteristics of the sector and related sub-cream business; On the other hand, we refer to the microenvironment, related to productive activity mentioned. Then we will address the findings of the market research trough, surveys, expert interviews and focus groups. Once the diagnosis of the market in which you want to enter, then details the proposed company to be built, planning on parameters considering economic, technical and legal issues that will reduce the risk when it is implemented the company. Determining the activities to be undertaken, particularly around marketing strategies designed to achieve a proper positioning in the market of the City of Quito, pricing policies and additional services that would be provided, and finally performs financial analysis which shows the important performance presented to the business, given the competitive advantage that is.en
dc.description.abstractEl objetivo general de la presente investigación es determinar el mercado de la crema elaborada con extracto de caracol para establecer su potencialidad, percibiendo el nivel de aceptación que tiene la crema, la disponibilidad de los clientes a su uso permanente; además interesa conocer marcas de cremas que existen, así como también definir los nichos y el tamaño de este mercado que se halla en constante crecimiento. Para un adecuado acercamiento al diagnóstico del mercado de la crema elaborada con extracto de caracol, se realizará un análisis del entorno, tanto macro como micro que rodea a la producción de este extracto, refiriéndonos a factores económicos, sociales, tecnológicos, de mercado, etc. En este contexto se empezará analizando las características del sector y los subsectores relacionados con el negocio de la crema; por otro lado, nos referiremos al entorno micro, relacionado con la actividad productiva mencionada. Luego abordaremos los resultados encontrados en la investigación de mercado realizada mediante encuestas, entrevistas a expertos y grupos focales...es_ES
dc.format.extent104 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2011es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectPUBLICIDADes_ES
dc.subjectTURISMOes_ES
dc.subjectMARKETINGes_ES
dc.subjectEMPRESAes_ES
dc.titleComercialización de crema con extracto de caracoles_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería Comercial

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