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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorVinueza Trujillo, Jaime Augusto-
dc.creatorPazmiño Ubidia, Fabián Geovanni-
dc.date.accessioned2015-06-19T18:06:25Z-
dc.date.available2015-06-19T18:06:25Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationPazmiño Ubidia, F. G. (2014). Diseño de una propuesta de implementación de una aplicación empresarial CRM, que mida el impacto de los servicios prestados por la Fundación Crisfe (Tesis de maestría). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TMGSTI-2014-05-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/1833-
dc.descriptionCustomer Relationship Management systems (CRM) have traditionally been used to automate the processes of commercial enterprises: Sales, Marketing and Customer Service. However they can be used in other industries and in order to automate other processes. It is proposed that the CRISFE Foundation, a nonprofit organization that seeks to improve the Ecuadorians quality of life, to use a CoRM (Constituent Relationship Management) system to centralize all its constituents (beneficiaries of social projects, donors, volunteers, partners and the employees of the Foundation) and the interactions with each of these actors. Especially for beneficiary management, it is proposed to integrate the CoRM system to the process of evaluation and measurement of indicators of socio economic impact, which is done before and after the Foundation services provision. A diagnosis of the current situation of CRISFE was performed: its strategy, processes, technology, projects, their constituents, and its methodology for measuring and evaluating the positive influence that CRISFE has had in the quality of life for its beneficiaries…en
dc.description.abstractLos sistemas CRM “Customer Relationship Management” tradicionalmente han sido utilizados para automatizar los procesos de empresas comerciales: Ventas, Marketing y Servicio al cliente...es_ES
dc.format.extent126 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2014es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectESTRATÉGICA CORPORATIVAes_ES
dc.subjectSERVICIO AL CLIENTEes_ES
dc.titleDiseño de una propuesta de implementación de una aplicación empresarial CRM, que mida el impacto de los servicios prestados por la Fundación Crisfees_ES
dc.typemasterThesises_ES
Aparece en las colecciones: Maestría en Gerencia de Sistemas y Tecnologías de la Información

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