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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorTorres Fernández, José Patricio-
dc.creatorChang Ibarra, Cristina An-Chi-
dc.creatorMoncayo Almeida, Teresa Eliana-
dc.date.accessioned2015-06-13T16:16:55Z-
dc.date.available2015-06-13T16:16:55Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationChang Ibarra, C. A.; Moncayo Almeida, T. E. (2012). Plan de negocios para la producción y comercialización de ropa a la medida para perros (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TIM-2012-04-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/1315-
dc.descriptionThe main object of this thesis is to study the apparel market for pets, showing trends which should be improved as a company to enter the local market with high quality products and competitiveness. Notably, in Quito, there are a lot of veterinary and pet shops where we can find various pet items such as clothing, ribbons, toys, luggage, bedding, homes and food.The idea of implementing a specialty boutique called "Puppy Boutique" is based on the unmet needs of the market in terms of quality and models of clothes for dogs. To carry out this project we investigated the textile industry and others macroeconomic aspects that give us a real focus of the possibilities of implementing the proposed business.We also carried out the relevant market research using tools such as surveys, focus groups and interviews with experts who tested positive to give life to this project. Finally we can conclude that according to the results of both market research and financial analysis, the "Puppy Boutique" project is feasible and has full acceptance in the segment we focus on.en
dc.description.abstractEl objetivo principal de la presente tesis es realizar un estudio sobre el mercado de prendas para mascotas, analizando las tendencias que la empresa puede aprovechar para poder ingresar exitosamente en el mercado local, con productos que generen valor para los dueños de mascotas. En la Ciudad de Quito, existe un sinnúmero de veterinarias y pet shops donde se comercializan diferentes artículos para mascotas, tales como: ropa, moños, juguetes, bolsos de viaje, camas, casas y comida; sin embargo no existen elementos diferenciadores entre los productos comercializados...es_ES
dc.format.extent151 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2012es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectMARKETINGes_ES
dc.subjectPLANIFICACIÓNes_ES
dc.subjectESTRATÉGICAes_ES
dc.subjectADMINISTRACIÓNes_ES
dc.titlePlan de negocios para la producción y comercialización de ropa a la medida para perroses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Marketing

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