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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorMéndez Enríquez, Fausto Gustavo-
dc.creatorFreire Rodríguez, Giancarlo Alexander-
dc.date.accessioned2020-11-08T17:36:28Z-
dc.date.available2020-11-08T17:36:28Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationFreire, G. (2020). Plan de negocios para la importación y comercialización de sistemas de seguridad pasiva basada en inteligencia artificial desde Estados Unidos enfocado en las empresas de transporte intra e interprovincial de la provincia de Pichincha (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TINI-2020-05-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/12493-
dc.descriptionThe objective of this work is to carry out and analyze the feasibility of a business plan designed for the importation and commercialization of passive security systems based on artificial intelligence from the United States focused on intra and inter-provincial transport companies in the province of Pichincha. During the last years the accident levels in Ecuador due to traffic accidents remain constant, causing regrettable human losses and high material costs. The automotive park of buses in Ecuador is 27,839 units and in Pichincha there are 6,186 registered buses (INEC, 2019) with a tragic balance of 24,595 traffic accidents nationwide in 2019 (Agencia Nacional de Tránsito, 2020). Having technological systems and devices that increase the safety of transport units for all users becomes a differentiating factor that helps transport operators retain customer loyalty. Mobileye's Shield + devices more than reduce frontal accidents by 27 percent and prevent drivers from possible external road risks, create a positive financial impact on their users by optimizing fuel consumption and reducing costs associated with material damage for traffic accidents. During a detailed financial evaluation, it is understood that the business plan is viable since the valuation criteria are positive such as: positive NPV of $ 140,619, a recovery period of 4 years and one month, the profitability index of $ 1.70 and Last but not least, an IRR of 28.75 percent and 35.45 percent for the project and the investor, respectively, with discount rates of 19.45 percent for CAPM and 14.24 percent for WACC.en
dc.description.abstractEl presente trabajo tiene como objetivo realizar y analizar la factibilidad de un plan de negocios diseñado para la importación y comercialización de sistemas de seguridad pasiva basada en inteligencia artificial desde Estados Unidos enfocado en las empresas de transporte intra e interprovincial de la provincia de Pichincha...es_ES
dc.format.extent88 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2020es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectSISTEMAS DE SEGURIDADes_ES
dc.subjectINTELIGENCIA ARTIFICIALes_ES
dc.subjectTRANSPORTE DE PASAJEROSes_ES
dc.subjectIMPORTACIONESes_ES
dc.subjectESTADOS UNIDOSes_ES
dc.titlePlan de negocios para la importación y comercialización de sistemas de seguridad pasiva basada en inteligencia artificial desde Estados Unidos enfocado en las empresas de transporte intra e interprovincial de la provincia de Pichinchaes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Negocios Internacionales

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