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dc.contributor.advisorFuentes Santacruz, José Luis-
dc.creatorRosero Carrión, Paula Gissel-
dc.date.accessioned2020-05-14T02:49:12Z-
dc.date.available2020-05-14T02:49:12Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationRosero Carrión, P. G. (2020). Los referenciales en la política de movilidad dentro del Distrito Metropolitano de Quito, durante el periodo 2014-2019 (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TLCP-2020-23-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/12294-
dc.descriptionIn the following case study, we analyzed the way in which referentials have been used to create public policies regarding mobility within the Metropolitan District of Quito in the 2014-2019 period, under the theory of cognitivism. The role and role of the actors involved in this case, which are the Ministry of Mobility, the Municipality of Quito, and citizens. In addition, through this research method, the history of transportation in Quito from the beginning of the 20th century and its evolution was analyzed, this work specifically analyzes from 2014 to 2019, and the factors that were present, such as the increasing number of vehicles , the traffic, the demographic increase of the city, its geographical location, among others, and the alternatives that were taken in an attempt to solve mobility problems in the city, such as the Quito Metro.en
dc.description.abstractEn el siguiente estudio de caso, se analizó la forma en la que los referenciales han sido usados para la crear políticas públicas referentes a la movilidad dentro del Distrito Metropolitano de Quito en el período 2014/2019, bajo la teoría del cognitivismo...es_ES
dc.format.extent38 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2020es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectPOLÍTICA DE TRANSPORTEes_ES
dc.subjectSISTEMA DE TRANSPORTEes_ES
dc.subjectMOVILIDADes_ES
dc.subjectQUITO-ECUADORes_ES
dc.titleLos referenciales en la política de movilidad dentro del Distrito Metropolitano de Quito, durante el periodo 2014-2019es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Licenciatura en Ciencias Políticas y Relaciones Internacionales

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