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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Exportación de café en grano tostado hacia Argentina
Autor : Flores López, Iris Tathyana
Tutor : Gómez Sarmiento, Henry Santiago
Palabras clave : COMERCIO EXTERIOR;EXPORTACIONES;CAFÉ;ARGENTINA
Fecha de publicación : 2017
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2017
Citación : Flores López, I. T. (2017). Exportación de café en grano tostado hacia Argentina (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : Este proyecto de investigación se basa en la importación de lectores de barras en forma de lápiz desde Estados Unidos al Ecuador. El proceso manual de las empresas no permite el crecimiento de las mismas, no permite dar una atención de calidad a los clientes, no permite evitar errores humanos y dar una atención segura. El objetivo del presente trabajo es recopilar la información necesaria para poder implementar la mejora de un proceso en cual se dejará de aplicar pasos manuales y estos se transformarán en procesos automáticos, con la implementación de tecnología las empresas logran tener clientes bien atendidos con información correcta y precisa, se evita cualquier tipo de error por digitación humana. El propósito para importar lectores de barras en forma de lápiz desde Estados Unidos es para que al usar este producto el usuario elimine sus errores, sea más proactivo en su atención con el cliente. Esta investigación dará a conocer que la mejor opción es la de importar y no comprar en el mercado nacional ya que no existe una producción de este producto y los que se encuentran en el mercado son de igual manera importados y sus costos son muy altos, lo cual dificulta la adquisición en grandes cantidades del mismo. Tomando en cuenta que las barreras arancelarias son consideradas de fácil solución y las no arancelarias son agiles de procesar, la exportación no representa mucha dificultad y se espera de esta manera poder incentivar al mercado de destino a consumir nuestro café y de esa manera poder ingresar con mayor seguridad al mercado gourmet argentino.
Descripción : Coffee is one of the most important products of Ecuadorian exports and the world economy. It is traded on the New York and London stock exchanges at prices from 104 to 127 a bag. Ecuador has a great climatic advantage as a producer of coffee, becoming one of the countries in the world that exports all types of coffee: natural Arabic, washed and robust Arabic, these different ecosystems allow the coffee crops to go along and wide of all our country, in the Coast, Sierra, Amazonian and even it has come to cultivate in the Galapagos Islands. The subject selected causes emotion in me as the author as the collection of both statistical and economic data are publicly available, and the issue of entering a market with a product known in another, is a very strong challenge, especially for the quantity of competition represented by coffee importers in Argentina. It is planned to export Ecuadorian coffee to Argentina to enter the gourmet coffee markets, this plan seeks to determine the feasibility of exporting to a market capped by a strong competition and be able to verify whether the profits of such export could be considered to generate more exports and more competitive advantages such as being able to send an Ecuadorian coffee with own brand. It is worth mentioning that the intention is to export a 20 foot container with 18,000 kilogram in bulk with a virgin polyethylene liner that allows the coffee to be transported safely in a closed chamber, thus avoiding contamination caused by pollution. as it avoids salt from the maritime environment. This export does not carry sales values in the Argentine market, since we do not ship the product with a brand from our country nor with the intention of selling it with own brand, it is sent to the importer to know how to sell it in the market, this it can be roasted toasted or toasted in grain or with some sweet cover, as to the importer, the more profit it represents. Considering that tariff barriers are considered easy to solve and non-tariff barriers are agile to process, export does not represent much difficulty and is expected in this way to encourage the target market to consume our coffee and thus to enter with greater security to the Argentine gourmet market.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/9461
Aparece en las colecciones: Tecnología en Exportaciones e Importaciones

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