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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorBenítez Díaz, Eva Rosario-
dc.creatorFlores Moya, Carlos Ariel-
dc.date.accessioned2017-12-07T17:20:47Z-
dc.date.available2017-12-07T17:20:47Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationFlores Moya, C. A. (2017). Plan de negocios para la creación de una comercializadora en Quito de aditivo de lavandería con protección solar para prendas de vestir importado desde Estados Unidos (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TINI-2017-91-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/7876-
dc.descriptionThe project aims to implement and carry out the commercialization of a garment laundry additive with sun protection imported from the United States for sale in the Ecuadorian market, with a novel presentation and that acts as the ideal complement to obtain a complete protection of the UV rays. The cosmetics and personal care market has shown a significant increase in the last years of 5.7porcent and is expected to maintain this trend in subsequent years, that is why after the market analysis was determined that the city in The product to be marketed is Quito, due to its high incidence of UV rays and a significant increase in skin cancer with 57 percent. Also identified monthly sales for this product of more than USD 25,700 dollars in the market Quito. Due to these reasons it is sought to implement a product that complements skin care and avoids skin diseases or even terminal diseases such as melanoma. This additive acts directly on the clothing and on the different fabrics or materials from which they are made Increases the sun protection factor that normally for a cotton garment is from FPS 5 to an SPF 30. With all the information generated and analyzed during the investigation, positive financial factors were identified, showing a project profitability, such as the Internal Rate of Return (IRR), which has a value of 50.35 percent of return and for the investor has a Value of 79.98 percent indicating a viable and sustainable project over a period of five years for which the projection was madeen
dc.description.abstractEl proyecto tiene como objetivo implementar y llevar a cabo la comercialización de un aditivo de lavandería para prendas de vestir con protección solar, importada desde los Estados Unidos, para la venta en el mercado ecuatoriano, con una presentación novedosa y que actúa como complemento ideal para obtener una protección completa de los rayos UV...es_ES
dc.format.extent79 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2017es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rightsAtribución-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/ec/*
dc.subjectPLANEACIÓN EMPRESARIALes_ES
dc.subjectEMPRESAS COMERCIALESes_ES
dc.subjectPRODUCTOS QUÍMICOSes_ES
dc.subjectIMPORTACIONESes_ES
dc.subjectESTADOS UNIDOSes_ES
dc.subjectECUADORes_ES
dc.titlePlan de negocios para la creación de una comercializadora en Quito de aditivo de lavandería con protección solar para prendas de vestir importado desde Estados Unidoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Negocios Internacionales

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