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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorAstudillo Gordón, Gabriela Fernanda-
dc.creatorMaldonado Ibarra, Lizbeth Carolina-
dc.date.accessioned2016-08-26T18:41:42Z-
dc.date.available2016-08-26T18:41:42Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationMaldonado Ibarra, L. C. (2016). Análisis sobre el uso y manejo de la tecnología móvil en las generaciones Baby Boomer y Generación X (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TPU-2016-24-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/5454-
dc.descriptionThe following research stems from the need to understand and analyze new communication technologies (ICTs), in order to understand the relationship between older generations and the generation X who are adults with the average of 40 to 55 years. Today, the use of mobile technology has become an essential part of the coexistence and survival of mankind. Given this observation it is interesting to emphasize the important points that have contributed to the development of its research, such as historical data, fundamental theories, usage rates at both global and national levels, cases related to the subject of study, among others. By doing so we are able to build a much broader vision about the relationship of these generations with ICTS and determine the influence of the communicational gap. This field of study provides interesting data about the use of these devices and the motivators for which these generations come to use them. Also this data explains why many of the older generations are still reluctant to accept these new means of communication. Lastly, it presents explanatory data that supports one of specific objective of this research, which aims to demonstrate that it is necessary to deploy professionals in Ecuador who contribute with training and advice for the use and management of mobile technology, especially for the older generations.en
dc.description.abstractLa siguiente investigación nace en base a la necesidad de conocer y realizar un análisis acerca de las nuevas tecnologías de comunicación (TICs), además de llegar a conocer cómo es la relación principalmente con las generaciones más antiguas y también con la generación X quienes son adultos con un promedio de 40 a 55 años de edad...es_ES
dc.format.extent109 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2016es_ES
dc.subjectTICSes_ES
dc.subjectMARKENTING DIGITALes_ES
dc.subjectTECNOLOGÍA MÓVILes_ES
dc.subjectCOMUNICACIÓN EXTERNAes_ES
dc.titleAnálisis sobre el uso y manejo de la tecnología móvil en las generaciones Baby Boomer y Generación Xes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
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