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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorTorres Contreras, Diego Patricio-
dc.creatorQuishpe Parra, Santiago Miguel-
dc.date.accessioned2016-05-04T16:22:32Z-
dc.date.available2016-05-04T16:22:32Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationQuishpe Parra, S. M. (2016). Plan de negocio para la creación de una empresa dedicada a la producción y exportación de frutas no tradicionales deshidratadas provenientes de la economía popular y solidaria desde Ecuador hacia el Reino Unido (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TINI-2016-11-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/4837-
dc.descriptionThe position geographical strategic in which is Ecuador located, as well as the existence of microclimates that favor crop production, make the Ecuador possesses a variety of fruits, same that have not been considered or considered within their exportable supply, which determines a disadvantage in the international market. This fact, to which reference is made changes because of a new production trend, seized the climatic and geographical conditions, to thereby obtain dehydrated fruits of high quality to be exported to the UK market. With regards to the new Ecuadorian economy, provides access of the population excluded products and services and the integration of forms of popular organization and solidarity. So to facilitate and promote the creation of non-traditional products, generating the expansion of such products to sectors and geographical locations on favorable terms; this allows non-traditional fruits of the partnerships that make the popular and solidarity economy for the dehydration process and subsequent marketing in the UK. Into of non-traditional products selects to export are the pineapple and Physalis, which the fruit supplier are association ASOPINA (Asociación de productores de piña del Ecuador) y CAPIA (Asociación de productores de uvilla) which are part of a popular economy and solidary process for the dehydrated, subsequent marketing merchandising to the UK The project objectives are to analyze the British market, the quality requirements of dried fruit with their respective technical standards and tariff and non-tariff barriers; define the organizational structure of the company, establishing responsibility and authority to carry out administrative functions; analyze whether the product presentation, meets and adapts to the needs of the UK market.en
dc.description.abstractLa estratégica posición geográfica en la que se encuentra ubicado el Ecuador, así como a la existencia de microclimas que favorecen a la producción de ciertos cultivos “PRO ECUADOR, 2015”; hacen que el Ecuador posea una gran variedad de frutas, mismas que no han sido aprovechadas ni consideradas dentro de su oferta exportable, lo que determina una desventaja frente al mercado internacional...es_ES
dc.format.extent46 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2016.es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectPRODUCCIÓN ALIMENTARIAes_ES
dc.subjectALIMENTOS DESHIDRATADOSes_ES
dc.subjectFRUTASes_ES
dc.subjectEXPORTACIONESes_ES
dc.subjectECUADOR-REINO UNIDOes_ES
dc.titlePlan de negocio para la creación de una empresa dedicada a la producción y exportación de frutas no tradicionales deshidratadas provenientes de la economía popular y solidaria desde Ecuador hacia el Reino Unidoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Negocios Internacionales

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