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Tipo de material : masterThesis
Título : Propuesta de un plan de comunicación integral para el cuerpo de bomberos de Machala (CBM) con el fin de fortalecer su cultura, identidad corporativa y mejorar la gestión de su imagen con sus públicos de interés
Autor : Quezada Tello, Laddy Liset
Tutor : Sepúlveda Jiménez, Adriana
Palabras clave : COMUNICACIÓN INTEGRAL;CUERPO DE BOMBEROS;IDENTIDAD CORPORATIVA;IMAGEN CORPORATIVA
Fecha de publicación : 2015
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2015
Citación : Quezada Tello, L. L. (2015). Propuesta de un plan de comunicación integral para el cuerpo de bomberos de Machala (CBM) con el fin de fortalecer su cultura, identidad corporativa y mejorar la gestión de su imagen con sus públicos de interés (Tesis de maestría). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : El siguiente trabajo de titulación se desarrolló en la ciudad de Machala, Provincia de El Oro con la finalidad de generar un Plan de comunicación integral para el Cuerpo de Bomberos de Machala “CBM” que permita fortalecer su cultura, identidad corporativa y mejorar la gestión de su imagen con sus públicos de interés...
Descripción : The next job qualifications developed in the city of Machala, province of El Oro in order to create a comprehensive communication plan for the Fire Department of Machala (CBM) that would strengthen their culture, corporate identity and improve the management of its image with its stakeholders. Based on analysis of its internal problems, then through research to external public determine the salience of the institution within the society in which it operates daily. The first chapter includes the theoretical foundations on which this research would be based on the framework of corporate communication the study of its main pillars: culture, identity and image. In the second chapter the reality of CBM from its origins to the present, community service, its structures and its current challenge of being run by the Municipal GAD is contextualized. In addition to determining the public interest with which it plans to strengthen the bonds of relationship, ownership, participation, visibility and salience. The third chapter all evidence from research conducted in-depth interviews to managers, internal staff focus groups, surveys of the public, media monitoring. All this in order to have a clear picture of the situation of the CBM front of their public. The fourth chapter contains the objectives, the definition of public, programs, the proposal for identity management, boards with strategies, activities to strengthen its image as an integrated and working together for the benefit of the public organization.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/4374
Aparece en las colecciones: Maestría en Dirección de Comunicación Empresarial e Institucional

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