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Tipo de material : masterThesis
Título : Diseño de un plan estratégico de comunicación para crear la imagen, identidad y marca de los medicamentos genéricos distribuidos por la empresa pública de fármacos Enfarma y estrategias de posicionamiento
Autor : Romero Córdova, Pamela Soledad
Serrano Muñoz, Ana Marìa
Tutor : Egas Paredes, Gioconda Gabriela
Palabras clave : MEDICAMENTOS GENÉRICOS;MEDICAMENTO DE MARCA;ELABORACIÓN DE INSTRUMENTOS;COMPETITIVIDAD
Fecha de publicación : 2014
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2014
Citación : Romero Córdova, P. S.; Serrano Muñoz, A. M. (2014). Diseño de un plan estratégico de comunicación para crear la imagen, identidad y marca de los medicamentos genéricos distribuidos por la empresa pública de fármacos Enfarma y estrategias de posicionamiento (Tesis de maestría). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : El presente trabajo de investigación consta de cuatro capítulos, cada uno de los ellos contextualiza, explica y sustenta la implementación de un plan de comunicación que, en su práctica, permitirá desarrollar la identidad, imagen y marca de los medicamentos genéricos...
Descripción : This document consists of four chapters, each of which contextualizes, explains and supports the implementation of a communication plan to develop the identity, image and brand of the generic drugs. The first chapter "Enfarma Pioneer in Generic Drugs" describes what the Public Company of Drugs (“Enfarma” in Spanish Language) is; the process that Ecuador is going through the possibility of producing and marketing generic drugs; and what the reality of consumption of generic drugs in other countries is. The second chapter "The Power of Brand" is an approach to theoretical concepts underpinning the proposal such as: what is a brand drug; what is a brand; and what is the identity, positioning, culture and image until reputation. This chapter describes and analyze the great concept of Marca Pais, where the creation of a brand for generics will be supported. The third chapter, "Research on Positioning," presents the overall objective and specific objectives of the proposal, the research methodology based on two techniques: Dialogue and documentation, with a quantitative and qualitative approach, using instruments such as surveys and in-depth interviews. Finally, the fourth chapter develops the Communication Plan proposal, which aims to increase the visibility of generic drugs and reduce the consumer’s negative perception regarding these drugs, through specific actions such as advertising campaign, media approach and direct talks with physicians and pharmacists.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/3164
Aparece en las colecciones: Maestría en Dirección de Comunicación Empresarial e Institucional

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