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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorDávila Dillon, Hernán Carlos-
dc.creatorMantilla Zambrano, Juan Pablo-
dc.date.accessioned2015-06-15T16:05:36Z-
dc.date.available2015-06-15T16:05:36Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationMantilla Zambrano, J. P. (2009). Proyecto para la creación de un restaurante de venta de comida al peso en la ciudad de Quito (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TIC-2009-20-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/1391-
dc.descriptionThrough the development of this project, it has been able to determine the feasibility level about the implementation of a new concept of selling food by the weight in Quito city. About what has been researched of this restaurant, it have studied the price proposals and handling costs. It will represent a great business opportunity due to the configuration of its model of customer service; provide a unique differentiation versus the countless standard options of service that can be found in the city. First I carry out an analysis of macro and micro environment of the hotel industry and restaurants; I also analyzed the barriers of entry and exit that would have the restaurant at the time of entering the market. This is represented in the Chapter N° 2 of the project. Based on a market research, I analyzed the characteristics of it and I determined the feasibility to launch the restaurant. Coupled to this I analyzed some issues such as: location (project implementation), the characteristics of the new business, competitive positioning, price, intended use, a segment to who will be directed run, etc. Also in the qualitative and quantitative research I concluded that the implementation of a restaurant that serves food by the weight would be appreciated. The fact of changing the form of payment, in relation to consumption of food and the model of service testified in the statistics built into the universe surveyed population. The marketing will be one of the keys to success. I realized an analysis of the SWOT of marketing, the objectives for the participation, top of mind, retention and participation of the c1ients, with well-defined strategies for a good position and a excellent fidelity compared to potential customers. The financial study served as a complement of all the things that I have previously talked, the final investment that I need to implement to the business would be $64,530, recovering the investment in the third year, calculating balance sheets, profit and loss statement and cash flow projections. Is determined a IRR 30.43%, NPV = 26,685 and a break-even point of 86.63%.en
dc.description.abstractA través del desarrollo del proyecto se ha podido determinar el nivel de factibilidad de la implementación de un nuevo concepto de venta de comida al peso en la ciudad de Quito. Según lo investigado sobre dicho restaurante, se ha analizado sus propuestas de precios y manejo de costos. El mismo representará una gran oportunidad de negocio debido a la configuración de su modelo de atención al cliente, brindará una diferenciación única frente a las innumerables opciones estándar de servicio que se pueden encontrar en la ciudad. Primeramente se realizó un análisis del macro y micro entorno de la industria del sector Hotelero y Restaurantes; también se analizó las barreras de entrada y salida que tendría el restaurante al momento de ingresar al mercado. Esto se encuentra representado en el capítulo,N° 2 del proyecto. Basado en un estudio de mercado, se analizó las características del mismo y se determinó la factibilidad de iniciación del restaurante...es_ES
dc.format.extent201 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2009.es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectALIMENTOes_ES
dc.subjectADMINISTRACIÓNes_ES
dc.subjectPLAN DE NEGOCIOes_ES
dc.subjectMARKETINGes_ES
dc.titleProyecto para la creación de un restaurante de venta de comida al peso en la ciudad de Quitoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería Comercial

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