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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorCastro Ortega, Mario Patricio-
dc.creatorRuano Balarezo, Lizette Carolina-
dc.date.accessioned2021-03-08T20:27:39Z-
dc.date.available2021-03-08T20:27:39Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationRuano, L. (2020). Plan de negocios para la producción y comercialización de aderezo a base de cebolla caramelizada en Quito (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TLM-2020-13-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/13253-
dc.descriptionThe purpose of the project is to demonstrate the feasibility of the following business plan, which focuses on the production, and commercialization of caramelized onion dressing in the north of Quito. A study of the external environment was carried out, with which the opportunities of the environment will be seized, and threats will be minimized. The market study that was carried out helped to gather information on the needs and preferences of the target market, considering the current lifestyle trend of people aged 25 to 39, which focuses on the consumption of organic foods. That is why the product is made from organic raw material, providing people with natural and gourmet foods. Based on the financial model of the chapter seventh of the present project, the viability of the project was demonstrated reflecting positive financial indicators, the net present value (NPV) of the project is 44,703.78 dollars and the investor is 45,430.36 dollars. The investment recovers starting the fourth year. The investor discount rate (CAPM) is 12.66 percent and the weighted average cost of capital (WACC) is 10.69 percent, which demonstrates the feasibility to invest in the project.en
dc.description.abstractLa finalidad del proyecto es demostrar la factibilidad del siguiente plan de negocios el cual se enfoca en la producción y comercialización de aderezo de cebolla caramelizada en el norte de Quito. Se realizó un estudio del entorno externo, con el cual se aprovecharán las oportunidades del entorno y se minimizarán las amenazas...es_ES
dc.format.extent85 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2020es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectINDUSTRIA ALIMENTARIAes_ES
dc.subjectMERCADOTECNIA ESTRATÉGICAes_ES
dc.subjectANÁLISIS COMPARATIVOes_ES
dc.subjectPRODUCCIÓN ALIMENTARIAes_ES
dc.titlePlan de negocios para la producción y comercialización de aderezo a base de cebolla caramelizada en Quitoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Licenciatura en Marketing

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