Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/12026
Tipo de material : bachelorThesis
Título : Elaboración de un videojuego de estrategia con realidad aumentada sobre las mitologías griega, egipcia y nórdica
Autor : Rueda Salgado, David Eduardo
Castro Medina, Dimitri David
Tutor : Guerra Figueiredo, Paulo
Palabras clave : APLICACIÓN INFORMÁTICA;VIDEOJUEGOS;MITOLOGÍA GRIEGA;MITOLOGÍA EGIPCIA;MITOLOGÍA NÓRDICA
Fecha de publicación : 2020
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2020
Citación : Rueda Salgado, D. E.; Castro Medina, D. D. (2020). Elaboración de un videojuego de estrategia con realidad aumentada sobre las mitologías griega, egipcia y nórdica (Tesis de posgrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : El propósito de este proyecto es estudiar y explicar mediante algunas investigaciones sobre la industria de videojuegos en el país, su evolución en el entorno social, cultural y económico, sus influencias en los inicios de la industria...
Descripción : The purpose of this project is to study and explain through some research on the video game industry in the country, its evolution in the social, cultural and economic environment, its influences on the beginnings of the industry. In countries like Ecuador there is no such industry, which is why the possibility of developing a video game industry in this country will be analyzed here. Thanks to the evolution of current technologies, graphics and platforms such as augmented reality and virtual reality that allows transforming ideas on paper to a final and unique product with the aim of creating entertainment. Video games are no longer video games, they are masterpieces in which consumers are the protagonists, those who decide they want to play (Digital Economy, 2017). In modern days, video games have become electronic sports where the best players compete, becoming champions. This will also demonstrate the process of developing an augmented reality video game from the role of ideas to the final producer. Using different design softwares such as Photoshop, Sustance Painter, Unity, etc. Putting into practice everything learned in the field such as logic programming, 3D animation and 3D modeling.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/12026
Aparece en las colecciones: Licenciatura en Multimedia y Producción Audiovisual

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
UDLA-EC-TMPA-2020-05.pdf8,56 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons