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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de negocios para la fabricación y comercialización de suplementos para mascotas especializadas según la condición médica del animal en la ciudad de Quito
Autor : Ruiz Pinto, María Fernanda
Tutor : Játiva Baquero, Edison Fernando
Palabras clave : PRODUCCIÓN INDUSTRIAL;PRODUCTOS PARA MASCOTAS;NUTRICIÓN ANIMAL;SUPLEMENTOS DIETÉTICOS;QUITO-ECUADOR
Fecha de publicación : 2019
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2019
Citación : Ruiz Pinto, M. F. (2019). Plan de negocios para la fabricación y comercialización de suplementos para mascotas especializadas según la condición médica del animal en la ciudad de Quito (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : El presente plan de negocios tiene como objetivo fabricar y comercializar huesos vitaminizados para mascotas dentro de la ciudad de Quito...
Descripción : The purpose of this business plan is to manufacture and market vitaminized bones for pets in the city of Quito. The project is going to focus on families that have a pet, their purchasing power is medium-high and high, they belong to the city of Quito and they have the animal as a member of the family. To carry out the business plan, an analysis of the external environment was made, that is how we know about the conditions of the pet food industry. A market research was also conducted to know the profile of the client and have a clear vision of what they want. It was possible to make a vitaminized product, with the characteristics and presentation desired by the clients; at a price similar of the competition, but with more benefits. We also identified the appropriate distribution mode and the promotions that customers prefer when purchasing products. The proposal of the philosophy and organizational structure of the company, was obtained and the financial plan was developed to evaluate the viability of the project.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/10649
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