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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de negocios para la creación de una operadora turística para que brinde paquetes culturales y ecológicos de turismo en la provincia de Imbabura
Autor : Orozco Tamayo, Gabriel Stiward
Tutor : Guevara Llanos, Pahola del Carmen
Palabras clave : PLANEACIÓN EMPRESARIAL;AGENCIAS DE VIAJES;TURISMO CULTURAL;ECOTURISMO;IMBABURA-ECUADOR
Fecha de publicación : 2017
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2017
Citación : Orozco Tamayo, G. S. (2017). Plan de negocio para la creación de una operadora turística para que brinde paquetes culturales y ecológicos de turismo en la provincia de Imbabura (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : El turismo es un movimiento de personas que buscan realizar distintas actividades de esparcimiento, diversión, búsqueda de conocimientos, relajación y de meditación con aspectos que permitan conocer la naturaleza y esencia de distintos...
Descripción : Tourism is a movement of people who seek to carry out various activities of recreation, fun, search for knowledge, relaxation and meditation with allow to know nature and diversity. That is the main reason to incursion of the following business plan has been a great business opportunity by exploiting the natural, ancestral, historical and gastronomic wealth of the province of Imbabura. This province is the 4th most visited nationally by foreign and domestic tourists within Ecuador. Through political-legal, economic, social and technological analysis it is possible that the country has an opening for companies that enter the tourism sector. This is what allows the knowledge of culture and harmony with ecotourism within two tourist packages, with various activities Where they access the recreation and delight that seek to attract the tourist by experiencing new sensations within Imbabura through hiking, cycling, Nautical expeditions and cultural tours. Finally, we will see the feasibility of the business plan with the prices shown by the financial model as the NPV with a positive value of 61,086, 78 dollars, the IRR with 38.31 percent, the recovery period that is 2 years and the benefit / cost found at about 1.22.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/10092
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