Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/11506
Tipo de material : | bachelorThesis |
Título : | Impacto del gasto público en educación en la desigualdad medida por ingresos |
Autor : | Peñaherrera Plúa, María Gabriela |
Tutor : | Yánez Arcos, Andrea Salomé |
Palabras clave : | PRESUPUESTO PÚBLICO;GASTO PÚBLICO;EDUCACIÓN PÚBLICA |
Fecha de publicación : | 2019 |
Editorial : | Quito: Universidad de las Américas, 2019 |
Citación : | Peñaherrera Plúa, M. G. (2019). Impacto del gasto público en educación en la desigualdad medida por ingresos (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito. |
Resumen : | En la actualidad la reducción de la inequidad de ingresos es una prioridad en las agendas de los gobiernos y organismos multilaterales... |
Descripción : | In recent years, the reduction of income inequality became a priority in the agendas of governments and multilateral organizations. Both, the theory and the empirical evidence confirm that education is a strategic determinant to achieve an equitable distribution of income, while improving the social and economic conditions of a country. In 2015, the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) proposed a range of investment in public spending on education of between four and six percentage points of the Gross Domestic Product (GDP). This study examines through a panel of data from 26 countries in the period 1990-2016, whether this minimum level in public spending on education of four percentage points is a determining element to reduce income inequality. The findings indicate that a higher spending on public education implies a more equal distribution of income. |
URI : | http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/11506 |
Aparece en las colecciones: | Economía |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
UDLA-EC-TEC-2019-07.pdf | 1,93 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons