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dc.contributor.advisorAuza Garrido, María Alejandra-
dc.creatorPazmiño Mesías, Daniel Vinicio-
dc.date.accessioned2015-08-18T19:57:19Z-
dc.date.available2015-08-18T19:57:19Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationPazmiño Mesías, D. V. (2014). Análisis de contenido político dentro de las publicaciones de los diarios el comercio y el telégrafo en las elecciones presidenciales del 2013. (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TLCP-2014-05-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/2333-
dc.descriptionThis study aimed to identify the manifestations of ideological position within the media, taking as a case study the daily El Comercio and El Telégrafo, both nationwide newspapers. This study takes place within the election period, central basis of a democracy. Three theoretical foundations were used; focused on the study of democracy and ideology, in political science, and political economy, from the theories of communication; these three are a key theoretical framework for the course analysis in media. The results allow determining the role of media in politics of a country, taking as reference an electoral process. The first chapter of this paper presents an approach to the three axes within the theoretical framework and the methodological framework, related to the discourse of the media. The second provides the context of the media-political environment in Ecuador since the rise of President Rafael Correa, seven years ago. In the third and fourth chapters, the content analysis of the publications of the two selected journals is made; regarding the presidential candidates and the visible issues respectively. The paper concludes with several findings of the analysis and recommendations in the research field.en
dc.description.abstractEl presente trabajo se propuso identificar las manifestaciones de la postura ideológica dentro de los medios de comunicación, tomando como caso de estudio los diarios El Comercio y El Telégrafo, ambos diarios de alcance nacional...es_ES
dc.format.extent201 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2014es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectDEMOCRACIAes_ES
dc.subjectPROCESO ELECTORALes_ES
dc.subjectIDEOLOGÍA POLÍTICAes_ES
dc.subjectECONOMÍA POLÍTICAes_ES
dc.subjectMEDIOS DE COMUNICACIÓNes_ES
dc.subjectANÁLISIS DE CONTENIDOes_ES
dc.subjectANÁLISIS DISCURSIVOes_ES
dc.titleAnálisis de contenido político dentro de las publicaciones de los diarios El Comercio y El Telégrafo en las elecciones presidenciales del 2013es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Licenciatura en Ciencias Políticas y Relaciones Internacionales

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