Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/2051
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorTapia Pazmiño, Ximena Lucía-
dc.creatorDonoso Moreno, Gianella Alejandra-
dc.date.accessioned2015-06-26T18:50:45Z-
dc.date.available2015-06-26T18:50:45Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationDonoso Moreno, G. A. (2012). Estrategias con actividades lúdicas en el desarrollo cognitivo de niños de 3-5 años de los centros infantiles mundo de papel , Pepe y Mary y granja azul del sector San Isidro del Inca de la ciudad de Quito en un periodo comprendido entre octubre del 2011 (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TLEP-2012-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/2051-
dc.descriptionFullera, Pedro (1995) said that the playful activities are, for definition, an act of recreation where the realization of this vital anthropological impulse aimed at promoting development through the implementation of actions carried out freely and spontaneously, governed by the recognition given by the individual on his own personal and existential capacity, which is to say, in full exercise of their freedom. This thesis aims to demonstrate the influence of the playful activities in the cognitive development of children from 3 to 5 years old of Mundo de Papel, Pepe y Mary, and Granja Azul Kindergarten’s ubicated in San Isidro del Inca, in Quito city. This study was conducted by direct observation in the development of the class, where appreciate the influence of recreational activities in the cognitive development of children from 3 to 5 years old, in addition interviews and surveys were conducted for teachers and directors of institutions which provided clear and concrete results to show if it achieved the objective of this research and this allowed to make findings and recommendations apply both in the sites investigated in other Kindergartens. Finally, the following research allowed to propose a didactic – pedagogical guide based on teaching how to implement recreational activities in the cognitive development of children, which will be a useful tool in teaching and learning processes among teachers and students of 3 to 5 years old.en
dc.description.abstractFullera, Pedro 1995, considera que la actividad lúdica es, por definición, un acto de recreación donde resulta la concreción de ese vital impulso antropológico destinado a propiciar el desarrollo mediante la realización de acciones ejecutadas de forma libre y espontánea...es_ES
dc.format.extent129 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2012es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectEDUCACIÓN PREESCOLARes_ES
dc.subjectAPOYOS DIDÁCTICOSes_ES
dc.subjectJUEGOS EDUCATIVOSes_ES
dc.subjectDESARROLLO DEL NIÑOes_ES
dc.subjectDESARROLLO COGNOSCITIVOes_ES
dc.subjectPRIMERA INFANCIAes_ES
dc.subjectBARRIO EL INCA-QUITOes_ES
dc.subjectINSTITUCIONES EDUCATIVASes_ES
dc.titleEstrategias con actividades lúdicas en el desarrollo Cognitivo de niños de 3 a 5 años de los centros infantiles mundo de papel, PEPE Y MARY, y GRANJA AZUL del sector San Isidro del Inca, de la ciudad de Quito, en un período comprendido entre octubre del 2011 a diciembre del 2011es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Licenciatura en Educación Inicial

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
UDLA-EC-TLEP-2012-06.pdfTESIS A TEXTO COMPLETO3,92 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons