Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/1964
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorCalero Torres, Jesenia Yolanda-
dc.creatorRamón Carrión, Diana Karolina-
dc.date.accessioned2015-06-24T16:49:09Z-
dc.date.available2015-06-24T16:49:09Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationRamón Carrión, D. K. (2010). Aplicación del diseño integral en la fabricación de material didáctico para niños con deficiencia auditiva de la fundación la "Voz del silencio" que facilite el aprendizaje de la lectura y escritura (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TDGI-2010-13-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/1964-
dc.descriptionPeople with different hearing abilities are difficult to access the regular education system because they do not have specialist teachers and their poor access to oral language, students with hearing impairment into the system in conditions of great disadvantage compared to the listeners. In general, acoustic handicapped children attending special schools and the Foundation “La Voz del Silencio”, and are given the tools to access communication then the formal educational system. In this thesis shows how the integrated design helps develop students' academic hard of hearing, the Foundation “La Voz del Silencio” The main objective of this research is the development of an artwork - learning which will facilitate the task of the teacher and improve the cognitive ability of students, developing skills and improving their sensory motor activity. The thesis is divided into six chapters, each focused as follows: Chapter 1 sets the foundation of special education for hearing impaired “La Voz del Silencio”, legal status, objectives, vision, mission and methodology of oral teaching. Chapter 2 discusses the problems of deaf-mutism, its history, causes, conditions and procedures used against this symptom. Chapter 3 focuses on the investigation of integral design techniques that enable the creation of the proposed teaching assistant. Chapter 4 uses methodological issues that diagnose the current situation, determine the parameters and define the population affected by the problem. Chapter 5 presents and analyzes new materials for the Foundation “La Voz del Silencio” which facilitates the learning of reading and writing. Chapter 6 presents an overview of the various proposed techniques and the most relevant results obtained in the thesis.en
dc.description.abstractLas personas con capacidades auditivas diferentes presentan dificultades para acceder al sistema educacional regular debido a que estos no cuentan con profesores especializados y por su escaso acceso al lenguaje oral, los alumnos con deficiencia auditiva ingresan al sistema en condiciones de gran desventaja respecto de los oyentes...es_ES
dc.format.extent156 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2010es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectDISEÑO GRÁFICO INDUSTRIALes_ES
dc.subjectDISEÑO INTEGRALes_ES
dc.subjectEDUCACIÓN ESPECIALes_ES
dc.subjectAPRENDIZAJE INFANTILes_ES
dc.titleAplicación del diseño integral en la fabricación de material didáctico para niños con deficiencia auditiva de la fundación la "Voz del silencio" que facilite el aprendizaje de la lectura y escrituraes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Licenciatura en Diseño Gráfico e Industrial

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
UDLA-EC-TDGI-2010-13.pdfTESIS A TEXTO COMPLETO6,71 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons