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Tipo de material : masterThesis
Título : Diseño de una propuesta de implementación de una aplicación empresarial CRM, que mida el impacto de los servicios prestados por la Fundación Crisfe
Autor : Pazmiño Ubidia, Fabián Geovanni
Tutor : Vinueza Trujillo, Jaime Augusto
Palabras clave : ESTRATÉGICA CORPORATIVA;SERVICIO AL CLIENTE
Fecha de publicación : 2014
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2014
Citación : Pazmiño Ubidia, F. G. (2014). Diseño de una propuesta de implementación de una aplicación empresarial CRM, que mida el impacto de los servicios prestados por la Fundación Crisfe (Tesis de maestría). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : Los sistemas CRM “Customer Relationship Management” tradicionalmente han sido utilizados para automatizar los procesos de empresas comerciales: Ventas, Marketing y Servicio al cliente...
Descripción : Customer Relationship Management systems (CRM) have traditionally been used to automate the processes of commercial enterprises: Sales, Marketing and Customer Service. However they can be used in other industries and in order to automate other processes. It is proposed that the CRISFE Foundation, a nonprofit organization that seeks to improve the Ecuadorians quality of life, to use a CoRM (Constituent Relationship Management) system to centralize all its constituents (beneficiaries of social projects, donors, volunteers, partners and the employees of the Foundation) and the interactions with each of these actors. Especially for beneficiary management, it is proposed to integrate the CoRM system to the process of evaluation and measurement of indicators of socio economic impact, which is done before and after the Foundation services provision. A diagnosis of the current situation of CRISFE was performed: its strategy, processes, technology, projects, their constituents, and its methodology for measuring and evaluating the positive influence that CRISFE has had in the quality of life for its beneficiaries…
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/1833
Aparece en las colecciones: Maestría en Gerencia de Sistemas y Tecnologías de la Información

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