Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/1468
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorGuevara Llanos, Pahola del Carmen-
dc.creatorGarzón Játiva, Estefanía Carolina-
dc.date.accessioned2015-06-15T22:11:33Z-
dc.date.available2015-06-15T22:11:33Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationGarzón Játiva, E. C. (2014). Plan de negocios para la importación y comercialización de insumos textiles, con valores agregados para la empresa Nortextil (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TINI-2014-05-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/1468-
dc.descriptionIn the last 15 years the Ecuadorian textile industry has maintained an average annual growth of 5%, plus it has always been known for having higher sales of products in the national market on a quarterly basis as households spend more than 50% of their expenses in clothing. (Balarezo, Tania, 2013) Based on the above and showing market failure in the acquisition of textile inputs, Nortextil, a company dedicated to the commercialization of sports fabrics, casual and trendy, has decided to implement a place specialized in this line, in order to supply the consumer with new, innovative and convenient prices. Nortextil also will offer personalized service for the garment manufacturer to know new trends in colors and patterns, especially the real use of some inputs to give the garment a unique touch. As an important added value will be offered a home service with the help of a catalog, which displays all the products that have the company. All will be imported textile inputs from the Republic of China, thanks to lower costs and innovative products. This input will be also imported from the country of Peru, due to its proximity and variety of them. After completing the relevant studies, it is concluded that the project is profitable and has fixed income over five years.en
dc.description.abstractEn los últimos 15 años el sector textil ecuatoriano, ha mantenido un crecimiento promedio anual del 5 por ciento; además se ha caracterizado siempre por tener mayores ventas de productos en el mercado nacional, ya que de manera trimestral los hogares destinan más del 50 por ciento de sus gastos en prendas de vestir...es_ES
dc.format.extent156 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2014.es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectPLANEACIÓN EMPRESARIALes_ES
dc.subjectINDUSTRIA TEXTILes_ES
dc.subjectIMPORTACIONESes_ES
dc.subjectCHINA-ECUADORes_ES
dc.titlePlan de negocios para la importación y comercialización de insumos textiles, con valores agregados para la empresa Nortextiles_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Negocios Internacionales

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
UDLA-EC-TINI-2014-05.pdfTESIS A TEXTO COMPLETO2,94 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons