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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorTorres Fernández, José Patricio-
dc.creatorArmendáriz Pachar, Luis Eduardo-
dc.creatorCamacho Peñafiel, María Cristina-
dc.date.accessioned2015-06-14T00:22:11Z-
dc.date.available2015-06-14T00:22:11Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationArmendáriz Pachar, L. E.; Camacho Peñafiel, M. C. (2012). Plan de negocios para la creación de una crepería móvil en la ciudad de Quito (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TIM-2012-16-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/1363-
dc.descriptionNow days, consumers are looking for a healthy diet, taking more and more food with adequate nutritional properties, so that contributes to improving the health and welfare or to reduce the risk of diseases. In addition, college students and workers in public and prívate companies have little time to feed, because of their daily activities. Therefore, "La Crepe" was born with the idea of offering healthy products ready to be eaten with innovation and comfort. lt seeks to offer an alternative service of food to students and working people, who are those that spend a longer time outside their homes, so they frequently consumed food in restaurants, cafeterías, and minimarkets . This group of people has a very short time to eat healthy. On the other hand, most places that prepare food close to universities and public and private institutions, do not prepare their food with a quality standard and hygiene requirements. La Crepe is an innovative idea, non-usual; offering an alternative form for feeding and in its main feature is the easiness of switching from one location to another depending on demand. By design, it can offer both sweet and salt crepes, with different ingredients, according to the tastes and preferences of consumers . Additionally, this type of business in Ecuador has not been exploited; becoming a great business opportunity in the future that can be franchised .en
dc.description.abstractEn la actualidad los consumidores buscan una dieta más saludable, considerando cada vez más alimentos con efectos nutricionales adecuados, de modo que contribuya a mejorar la salud y el bienestar o a reducir el riesgo de padecer enfermedades; adicionalmente estudiantes universitarios y trabajadores de empresas públicas y privadas tiene poco tiempo para alimentarse, tomando en cuenta esto, nace la idea de ofrecer productos saludables y de fácil adquisición agregando un toque de innovación y comodidad. Se busca ofrecer un servicio alternativo de alimentación a estudiantes y personas que trabajan, quienes son los que pasan una mayor cantidad de tiempo fuera de sus hogares, por lo que consumen frecuentemente alimentos en restaurantes y otro tipo de establecimientos...es_ES
dc.format.extent213 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2012es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectPLAN DE NEGOCIOes_ES
dc.subjectMERCADOes_ES
dc.subjectADMINISTRACIÓNes_ES
dc.subjectMERCADEOes_ES
dc.titlePlan de negocios para la creación de una crepería móvil en la ciudad de Quitoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Marketing

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