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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorLarrea Araujo, César Alberto-
dc.creatorEndara Revelo, Andrés Giovanni-
dc.date.accessioned2020-05-01T17:43:05Z-
dc.date.available2020-05-01T17:43:05Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationEndara, A. (2020). Estudio ergonómico para desarrollo de una propuesta de mejora en el área de call center y telemarketing en una institución educativa (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TIPI-2020-08-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/12120-
dc.descriptionErgonomics and improvement in jobs is a growing trend, companies seek to invest in the physical spaces of their workers so that they can develop their activities in a more efficient way, that is why the following study applied 3 methodologies focused on the study of forced postures, visualization screens (PDV) and thermal stress within a call center and telemarketing area. The application of these methodologies offered us a wide range of results which helped us to identify possible ergonomic risks in the workers in their working day. The work area of a call center is extremely demanding and may vary depending on the days or season of the institution, so the measurements made were taken on different days and times to ensure better data collection. To ensure that the results are correct, an ergonomic software was used to confirm data and results. Two proposals for the elimination of risks are presented based on the results obtained and a check list is included for the best training of workers in case the proposals are accepted.en
dc.description.abstractLa ergonomía y mejora en los puestos de trabajo es una tendencia en crecimiento, las empresas buscan invertir en los espacios físicos de sus trabajadores para que estos puedan desarrollar sus actividades de una manera más eficiente, es por eso que en el siguiente trabajo se aplicaron...es_ES
dc.format.extent112 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2020es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectERGONOMÍAes_ES
dc.subjectRIESGOS LABORALESes_ES
dc.subjectSALUD OCUPACIONALes_ES
dc.subjectCALL CENTERSes_ES
dc.titleEstudio ergonómico para desarrollo de una propuesta de mejora en el área de call center y telemarketing en una institución educativaes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Producción Industrial

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