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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de negocio para la creación de una empresa distribuidora de gas doméstico por medio de una aplicación para dispositivos móviles en el sector de Conocoto
Autor : Quispe Almeida, Marco Darío
Tutor : Bustos Burbano, Luis Fernando
Palabras clave : DISTRIBUCIÓN COMERCIAL;APLICACIÓN MÓVIL;GAS NATURAL;PARROQUIA CONOCOTO-QUITO
Fecha de publicación : 2018
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2018
Citación : Quispe Almeida, M. D. (2018). Plan de negocio para la creación de una empresa distribuidora de gas doméstico por medio de una aplicación para dispositivos móviles en el sector de Conocoto (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : Mediante el siguiente proyecto se busca determinar la factibilidad comercial y financiera de la creación de una empresa dedicada a la distribución de gas de uso doméstico por medio de una aplicación para dispositivos móviles en la parroquia de Conocoto...
Descripción : The following project seeks to determine the financial and financial feasibility of creating a company dedicated to the distribution of gas for domestic use through an application for mobile devices in the parish of Conocoto. The distribution of gas for the ISIC classification is stipulated in (Activities of transport, distribution and supply of gaseous fuels in any type of piping system, sale of gas to users by means of pipelines, activities of agents or brokers that sell gas through distribution systems operated by others and Activities of commodity exchanges and capacity markets for the transportation of gaseous fuels). Based on the number of homes in the Conocoto parish, it has been determined that the target market to which the product should focus. The “Development of Service” commercialization strategy has been selected, through which a differentiated and user-friendly delivery service is offered to customers, and it is sought to reach the largest number of homes in the sector through the use of the application that generates a shopping experience. The initial investment for the development of the project is $ 223,289.00 dollars. Segue 30% of long-term debt and the other 70% will finance with own capital. At the end of the study of the project you get a profitability of the project.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/9131
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