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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de negocios para la importación, comercialización y distribución de baterías de uso automotriz para el segmento de autos livianos de servicio público
Autor : Pesántez Pesantez, Juan Pablo
Tutor : Navas Recalde, María Andrea
Palabras clave : INDUSTRIA AUTOMOTRIZ;REPUESTOS Y ACCESORIOS;BATERÍAS ELÉCTRICAS
Fecha de publicación : 2018
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2018
Citación : Pesántez Pesantez, J. P. (2018). Plan de negocios para la importación, comercialización y distribución de baterías de uso automotriz para el segmento de autos livianos de servicio público (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : La industria automotriz ecuatoriana es uno de los sectores más importantes de la economía ecuatoriana que dinamiza el mercado comercial del sector, aportando con más de 105.000 vehículos vendidos en el año 2017, repartido esto entre ensambladoras automotrices, comercializadoras e importadoras, esto debido a los cambios en las políticas de comercio exterior que el gobierno ha implementado para reactivar el sector automotriz...
Descripción : The Ecuadorian automotive industry is one of the most important sectors of the Ecuadorian economy that boosts the commercial market of the sector, contributing with more than 105,000 vehicles sold in the year 2017, distributed among automotive assemblers, marketers and importers, this due to the changes in the foreign trade policies that the government has implemented to reactivate the automotive sector. Among the business opportunities presented in the sector is a project for the creation of a commercial organization dedicated to the import, marketing and distribution of automotive batteries for light public service vehicles offering the market a product designed for this segment of consumers with an after-sales service that meets and exceeds the expectations of the sector, Once the market analyzes have been carried out, consistent with establish the environments of the sector, surveys with users, with business opportunities based on the public transport sector and with a specific marketing plan and clear projections of this business plan are positive and they are within the projections of growth of the automotive sector which would allow an attractive profitability in the medium term for the shareholders shareholders and for new investors for this sector that shows signs of economic recovery. We can establish as a summary that with the results obtained from this projection of the business plan with a clear and organized commercial structure, delivering innovation services for users of the public transport sector and with the trend of recovery of the sector for this year this plan Business is a profitable and sustainable business opportunity over time.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/9122
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