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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorMonteverde Sevilla, María Belén-
dc.creatorTorres Proaño, Diana Mabel-
dc.date.accessioned2018-05-04T18:59:34Z-
dc.date.available2018-05-04T18:59:34Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationTorres Proaño, D. M. (2018). Branding corporativo para la gestión de identidad e imagen de la empresa Sofmen Eyewear (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TCC-2018-05-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/8757-
dc.descriptionHis project is an investigation in communication, and as a result it points out the need for establishing a Corporative Branding in order to highlight the identity and image of SofiMen eyewear to fully expand its corporative brand. Since 2013, the company distributes optic products imported from Europe, and is also involved in the assembling of similar products with the logo “Made in Ecuador”. For the development and support of this project an analysis of the Symbolic Interaction and the postulates of the Palo Alto School are considered, as both schools see communication as an interpersonal relation and interaction as the individual interpretation of the surrounding elements; this being the reason to study the interaction people have with the symbols created by the organization. Along with this criterion, concepts and elements of Corporative Communication and their impact in the web 2.0 are analyzed, including the elements and the notion of Corporative Branding proposed by Capriotti (2009). This research with its mixed approach is based on the steps of Corporative Branding, and it through an orderly way identifies the characteristics of the economic, social, cultural and competitive environment where the company operates; it defines the elements that form the identity and corporative image; and it determines how the image is perceived by those involved with the company like employees, clients and distributors. The results show that people have a low perception of the company is image, that there is an ineffective communication of the business identity with its customers, and that there is a lack of definition of corporative assets. The diagnosis gives way to potentiate the company is strengths and opportunities, and to properly manage its weaknesses and threats through an open and innovated communication. This is stated in a proposed communication plan that seeks to reinforce communication, to structure a corporative identity, and to increase its presence and loyalty of clients to SofiMen eyewear brand; thus, accomplishing true identification, differentiation and preference by those related to the business enterprise.en
dc.description.abstractEste proyecto presenta una investigación realizada en el área de la comunicación y como resultado se evidencia la necesidad de implementar Branding Corporativo para gestionar la identidad e imagen de la empresa SofiMen eyewear con el fin de potenciar su marca corporativa. SofiMen eyewear, desde el 2013, se dedica a la distribución de productos ópticos provenientes de Europa y al ensamblaje de modelos con la marca “Hecho en Ecuador”. Para el desarrollo y sustento de dicho proyecto se analiza la corriente del Interaccionismo Simbólico y por ende los postulados de la Escuela de Palo Alto, ambos enfoques ven a la comunicación como relación interpersonal y, la interacción como la interpretación que cada individuo tiene de los elementos del entorno. Por este motivo, se estudia la interacción que tiene el público con los símbolos creados por la organización. Partiendo de este criterio se analizan los conceptos y elementos de Comunicación Corporativa y su impacto en la web 2.0, además de los elementos y el modelo de Branding Corporativo propuesto por Capriotti (2009). La investigación realizada, la cual tuvo un enfoque mixto, se apoya en los pasos del proceso de Branding Corporativo que, a través de un procedimiento ordenado se identifican las características del entorno económico, sociocultural y competitivo en el que se desarrolla la empresa, se definen los elementos que componen la identidad e imagen corporativa y se determina cómo perciben la imagen los públicos vinculados, es decir, los empleados, distribuidores y clientes actuales. Los datos obtenidos reflejan una mínima notoriedad de la empresa, una baja comunicación de la identidad corporativa hacia sus públicos y la falta de definición de atributos corporativos.es_ES
dc.format.extent135 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2018es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectCOMUNICACIÓN CORPORATIVAes_ES
dc.subjectIDENTIDAD CORPORATIVAes_ES
dc.subjectIMAGEN CORPORATIVAes_ES
dc.titleBranding corporativo para la gestión de identidad e imagen de la empresa Sofimen Eyeweares_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Licenciatura en Comunicación Corporativa

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