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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Propuesta de una campaña institucional, para la empresa pública metropolitana de aseo EMASEO, orientada a concienciar y educar a la ciudadanía sobre las ventajas y buen uso del sistema integrado de contenerización soterrada en el Centro Histórico de Quito
Autor : De la Torre Hidalgo, Carlos David
Tutor : Enríquez Cruz, María José
Palabras clave : CAMPAÑAS PUBLICITARIAS;CULTURA URBANA;CONTENEDORES DE BASURA;CENTRO HISTÓRICO DE QUITO
Fecha de publicación : 2014
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2014
Citación : De la Torre Hidalgo, C. D. (2014). Propuesta de una campaña institucional, para la empresa pública metropolitana de aseo EMASEO, orientada a concienciar y educar a la ciudadanía sobre las ventajas y buen uso del sistema integrado de contenerización soterrada en el Centro Histórico de Quito (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : El proyecto del sistema integrado de contenerización soterrada que realiza la Empresa Pública Metropolitana de Aseo EMASEO constituye una gran herramienta para el desarrollo de los habitantes del Centro Histórico, pues el propósito es implementar contenedores soterrados para una limpieza más efectiva en la urbe metropolitana, generando un mejoramiento en la imagen de la ciudad, además este proyecto es el primero implantado en el Ecuador...
Descripción : The underground project of containerization integrated system that performs the Metropolitan Public Sanitation Company (EMASEO) is a great tool for the development of the inhabitants of the historical center, because the purpose is to implement underground containers for more effective cleaning in the metropolitan city, generating an improvement in the image of the city, and this is the first project implemented in Ecuador. After the investigation, it was possible to know that the project has shortcomings in communication strategies to educate and sensitize the public on the proper use of underground containerization integrated system given situation due to the change of the collection system already established earlier in Historic Center, not having a communication strategy, the project integrated underground containerization system faces a lack of acceptance and disinformation by the inhabitants of the Historical Center. This project proposes to reverse different issues through a communication campaign that was designed by a theoretical framework that has been taken into account various academic publications and studies on the subject and also by the results of quantitative and qualitative research conducted through surveys and interviews with various residents of the Historic Center and people who know the subject, which were a fundamental part in the investigation. Therefore this research project was guided by designing communication strategies and public relations in order to raise community awareness. This field research and theoretical review were important inputs to this process.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/8370
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