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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de negocios para la creación de una empresa dedicada a la comercialización de mermelada de pitahaya en el Estado de Nueva York, Estados Unidos
Autor : Cedeño Mera, Connie Elizabeth
Tutor : Vallejo Rojas, Edwin Williams
Palabras clave : PLANEACIÓN EMPRESARIAL;CONSERVAS Y MERMELADAS;PITAHAYA;EXPORTACIONES;ECUADOR-ESTADOS UNIDOS
Fecha de publicación : 2017
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2017
Citación : Cedeño Mera, C. E. (2017). Plan de negocios para la creación de una empresa dedicada a la comercialización de mermelada de pitahaya en el Estado de Nueva York, Estados Unidos (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : El presente plan de negocios, tiene como objetivo determinar la factibilidad de la comercialización de mermelada gourmet de pitahaya en el mercado de Nueva York, Estados Unidos; para lo que es requerida la creación de la empresa Pitajam S.A. La pitahaya es una fruta que tanto por sus propiedades nutritivas, como por su sabor exótico, tiene gran acogida en mercados internacionales; por tal motivo se desarrolla el concepto de la marca Belle of the night, nombre bajo el cual también se conoce a la pitahaya en el mercado estadounidense...
Descripción : The present business plan aims to determine the viability of the commercialization of dragon fruit gourmet jam into the market of New York, United States, for which the creation of Pitajam S.A Company is required. Due to its nutritional properties and exotic flavor, dragon fruit has a great acceptance in international markets; therefore, the company develops the concept of the brand Belle of the night, name under which the dragon fruit is also known in the U.S. market. With this brand, a gourmet jam will be promoted, intended for consumers from middle class to rich; men and women between 30 and 60 years old, who are looking for a healthy product that is different from others in the market. The study methodology for the present project is based on an analysis of the environment which determines the main factors that stimulates its development, as well as on an analysis of the client that determines its purchasing behavior; so it makes possible to identify effective strategies, supported by the development of a marketing plan that allows the introduction and promotion of the product in the State of New York, through wholesalers and distributors intermediaries that will commercialize the product in specialized gourmet markets. Finally, the project is evaluated on the basis of a 5 years projected financial analysis; which results show that the business plan is viable and attractive to potential investors.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/6909
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