Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/6678
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorJordán Nogales, Daniel Gerardo-
dc.creatorProaño Cabezas, Esteban Gonzalo-
dc.date.accessioned2017-04-06T00:39:45Z-
dc.date.available2017-04-06T00:39:45Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationProaño Cabezas, E. G. (2012). Plan de negocio internacional para la implementación de una cadena de tiendas de rosas "El Boton Rojo" en la ciudad de Lima-Perú (Tesis de maestría). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TMAENI-2012-01-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/6678-
dc.descriptionThe Peruvian origin of imports of fresh roses is exclusive to Ecuador, a country with which it maintains a flowery and growing flower trade, according to the official Peruvian source, in 2009 the value of these purchases exceeded 2 million dollars, in turn Ecuador exports only 10% of that value, however, it is estimated that in reality imports of Ecuadorian roses can triple the trade registered by Peru. Differences explained by the informality in the business of roses in the Peruvian market and the unofficial bilateral trade that proliferates in the terrestrial border of Huaquillas. Growing exports of Ecuadorian roses that could reach up to 30 million stems would enter the Peruvian market to supply the still incipient local production of this flower that is far from competing internationally as Ecuador has already been very successful in developed countries. Ecuadorian roses categorized as the best in the world for their quality, beauty and size that seduce the Peruvian market. In this scenario the export of roses to Peru is an opportunity for Ecuador, since it presents advantages in relation to the main world producers (Colombia), with natural conditions, logistics and location neighboring the country of destination and with a product Purely natural in which not only a detail of affection is given but a status and design. The idea is to create an import company of roses in Lima, implementing in three phases a strategy of vertical integration to the company producing roses in Ecuador and generating added value to this product with modern designs, elegant and captivating. A next phase is the implementation of own stores that generate brand value and status and finally start to "franchise" the brand within the different cities with a view to internationalizing "The Red Button" throughout Latin Americaen
dc.description.abstractEl origen peruano de importaciones de rosas frescas es exclusivo del Ecuador, país con el que mantiene un comercio florícola fluido y creciente, según la fuente oficial peruana, en el año 2009 el valor de dichas compras superó los 2 millones de dólares, a su vez Ecuador registra como exportación apenas el 10por ciento de ese valor, sin embargo, se estima que en la realidad las importaciones de rosas ecuatorianas puede triplicar el comercio registrado por Perú...es_ES
dc.format.extent101 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2012es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectPLANEACIÓN EMPRESARIALes_ES
dc.subjectEMPRESAS, INDUSTRIAS Y SERVICIOSes_ES
dc.subjectSECTOR SERVICIOSes_ES
dc.subjectMERCADOTECNIAes_ES
dc.subjectROSASes_ES
dc.subjectPERÚ-ECUADORes_ES
dc.titlePlan de negocio internacional para la implementación de una cadena de tiendas de rosas "El Boton Rojo" en la ciudad de Lima-Perúes_ES
dc.typemasterThesises_ES
Aparece en las colecciones: Maestría en Administración De Empresas Mención Negocios Internacionales

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
UDLA-EC-TMAENI-2012-01.pdf1,5 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.