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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorPalomino Lazo, Carlos Alberto-
dc.creatorFlores Cepeda, Cristian Andrés-
dc.date.accessioned2017-03-31T18:49:22Z-
dc.date.available2017-03-31T18:49:22Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationFlores Cepeda, C. A. (2017). Plan de negocio para la elaboración y comercialización de aceite de aguacate extra virgen en la ciudad de Quito (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.es_ES
dc.identifier.otherUDLA-EC-TIM-2017-02-
dc.identifier.urihttp://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/6602-
dc.descriptionThe purpose of this document is to determine the feasibility and financial viability of the establishment of an avocado oil production plant in the Guayllabamba Parish of the City of Quito. The idea of the project arises from an initiative to offer a healthy option for the preparation of fried foods or salads, with less saturated fatty acids that allows people to prevent diseases caused by this type of fats. The study reveals the characteristics of avocado: more natural fatty acids good for health, source of vitamins. Since the project is in line with the Governments plan, in order to change the productive matrix, it allows the use of incentives such as support for small producers to enter supermarkets, deduction of 100% from income tax on expenses incurred in research And innovation. It is necessary to emphasize the commitment that the National Government has shown with the industry, with projects that promote the implementation of projects with greater added value, so there are projects aimed at this objective such as the so-called agribusiness and employment law, in which they speak of flexible credit, and advice throughout the production chain. From the qualitative and quantitative research it was determined that the most important factor when buying an oil is the brand, followed by the nutritional benefits. Leaving last to the price factor. From the information gathered from the customer, the most suitable advertising for this segment was determined: advertising on billboards, buses, magazines, facebook and sponsorship of athletes of the race Ultimas Noticias. The company will be constituted as one-person limited liability company with a General Manager as sole partner.en
dc.description.abstractEl propósito del presente documento es determinar la factibilidad y viabilidad financiera del estabelecimiento de una planta de producción de aceite de aguacate en la Parroquia Guayllabamba de la Ciudad de Quito. La idea del proyecto surge de una iniciativa de ofertar una opción saludable para la preparación de comidas, sean frituras o ensaladas, con menos ácidos grasos saturados que permita a las personas prevenir enfermedades causadas por este tipo de grasas. Del estudio realizado se desprende las características propias del aguacate: más ácidos grasos naturales buenos para la salud, fuente considerable de vitaminas. Al estar el proyecto alineado con el plan del Gobierno, para el cambio de la matriz productiva, permite aprovechar de incentivos como el apoyo a los pequeños productores para ingresar a los supermercados y deducción del 100 por cientoes_ES
dc.format.extent78 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: Universidad de las Américas, 2017es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectPRODUCCIÓN ALIMENTARIAes_ES
dc.subjectACEITE DE AGUACATEes_ES
dc.subjectACEITES VEGETALESes_ES
dc.subjectQUITO-ECUADORes_ES
dc.titlePlan de negocio para la elaboración y comercialización de aceite de aguacate extra virgen en la ciudad de Quitoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería en Marketing

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