Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/609
Tipo de material : bachelorThesis
Título : Nuevo planteamiento interiorista a la pre-primaria de la Fundación Unidad Educativa Pensionado Mixto Atahualpa en la ciudad de Ibarra
Autor : Erazo Rojas, Yelitza Paola
Tutor : Montalvo Espinosa, Wilhelm Ruperto
Palabras clave : ARQUITECTURA INTERIOR;REMODELACIÓN ARQUITECTÓNICA;DISEÑO DE INTERIORES;INSTALACIONES EDUCATIVAS;IBARRA-ECUADOR
Fecha de publicación : 2012
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2012
Citación : Erazo Rojas, Y. P. (2012). Nuevo planteamiento interiorista a la pre-primaria de la Fundación Unidad Educativa Pensionado Mixto Atahualpa en la ciudad de Ibarra (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : Este proyecto es la nueva Preprimaria para acercarse a la Unidad Interior Pensionada Conjunta de Educación de la Fundación Atahualpa, que se encuentra ubicada en la zona de San José de Cananvalle en la ciudad de Ibarra...
Descripción : This project is the new pre-primary to approach interior Unit Pensioner Joint Educational Foundation Atahualpa, which is located in the area of ​​San José de Cananvalle in the city of Ibarra. As a first need is to rescue a place where it is to provide the same use, this is the case the area where the pre-primary section is, posing a proper adjustment to different user activities. And that meets the spatial, functional, ergonomic and design conditions required in a preschool educational institution. The conceptual idea born of geometric figures used in the Cubist movement, and a slightly unusual mix as is with the element of wind, as this is very organic and undefined forms. From this merger, it has been oriented project design, using elements of the two elements, providing both an external identification within this educational institution. Finally they have been spaces that correspond to the needs of users simultaneously with elements of architecture and design that give a specific character to the areas that have optimal characteristics and are ergonomic and functional, for preschoolers develop their activities as should.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/609
Aparece en las colecciones: Arquitectura Interior

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
UDLA-EC-TARI-2012-15.pdfTESIS A TEXTO COMPLETO4,85 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons