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Tipo de material : bachelorThesis
Título : Plan de negocios para la creación de una empresa que se dedique a la producción y comercialización de ají ratón, en el mercado de la ciudad de Quito
Autor : Ceballos Salazar, María Gabriela
Tutor : Aldás Benavides, Ana María
Palabras clave : PLANEACIÓN EMPRESARIAL;INVESTIGACIÓN DE MERCADOS;INDUSTRIA AGRÍCOLA;AJÍ;QUITO-ECUADOR
Fecha de publicación : 2016
Editorial : Quito: Universidad de las Américas, 2016
Citación : Ceballos Salazar, M. G. (2016). Plan de negocios para la creación de una empresa que se dedique a la producción y comercialización de "ají ratón", en el mercado de la ciudad de Quito (Tesis de pregrado). Universidad de las Américas, Quito.
Resumen : El actual plan de negocios analizará la creación de una empresa dedicada a la producción y comercialización de ají ratón en la ciudad de Quito Ecuador. El producto final que se ofrecerá, será un insecticida orgánico el cual tendrá como materia prima principal el ají ratón…
Descripción : The current business plan will discuss the creation of a company dedicated to the production and marketing of pepper mouse in the city of Quito-Ecuador. The final product will be offered, it will be an organic insecticide which will have as main raw material peppers mouse. Chili mouse is a small fruit and edible vegetable origin, has medicinal and vitamin properties for both human and agricultural benefit when being used in plants to kill pests. The marketing of the product will be made within the country; to manage to have a broader view of project study the following methodological process was used. It began with the analysis of the environment of the Ecuadorian industry and specifically in the city of Quito (which will be distributed), where he reached the result of a targeted population of 379,333 consumers; second, it was conducted qualitative and quantitative research with specific questions through surveys, focus groups and expert interviews with semi questions. Third, the business opportunity is made based on external analysis of the project and this has many incentives from the government.
URI : http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/5831
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